אנליסט: "אפל מכרה 'רק' 5.5 מיליון מכשירי אייפון חדשים"

אנליסט בית ההשקעות פייפר ג'פריס טוען כי אפל ניפחה את נתוני המכירות, ולא מכרה בפועל 9 מיליון מכשירים כפי שדיווחה אתמול ■ נתוני המכירות, לטענתו, כוללים גם מכירת מוקדמת לחנויות ומפעילות סלולר בארה"ב, שייתכן ולא נמכרו בפועל

אפל דיווחה אתמול, כי מכירות דגמי האייפון החדשים, ה-5S וה-5C, הסתכמו ב-9 מיליון יחידות מאז הושקו ביום שישי והמלאי הראשוני במרבית החנויות אזל. לטענתה, היה מדובר בשיא כל הזמנים של מכירות דגמים חדשים והרבה מעל צפי האנליסטים בשוק שעמד על כ-6-7 מיליון יחידות.

אנליסט בית ההשקעות פייפר ג'פריס, ג'ין מונסטר (Gene Munster), טוען כי המספרים לא מדוייקים, בלשון המעטה, וכי מדובר במכירות בפועל רק של 5.5 מיליון יחידות. זאת, היות ונתוני המכירות כללו גם מכירת מוקדמת של המכשירים החדשים לחנויות ומפעילות סלולר בארה"ב שנדרשות לרכוש מלאי של מכשירים מבית אפל.

לטענתו, אפל מכירה בהכנסות ממכירות האייפונים רק כאשר חנויות מוכרות 10 מכשירים ויותר, ובפועל ייתכן שאפל רושמת את זה כמכירה עוד בטרם נמכרו בכלל מכשירים.

יחד עם זאת, מונסטר מציין כי למרות הכל מדובר בהתחלה חזקה למכירות של האייפונים החדשים של אפל. בשנה הקודמת אפל מכרה בתקופה מקבילה "רק" 5 מיליון מכשירי אייפון 5, לעומת 5.5 מיליון מכשירים השנה.