בדיקת "גלובס": איזו טלוויזיה חכמה היא הטובה בישראל?

"גלובס" בדק ארבע טלוויזיות 55 אינץ' שמציעות ממשק בעברית ■ המסקנה: איכות התמונה מצוינת בכולן, אך סמסונג הכי משוכללת ■ סוני איכותית במחיר מעולה, פיליפס מציעה תאורה אחורית ו-LG מציעה עיצוב מרשים

יצרניות הטלוויזיה הבינו שטכנולוגיית התלת-ממד לא מגדילה את המכירות, ומשכללות את הטלוויזיות החכמות. מדובר במסכים הכוללים חיבור אלחוטי לרשת הביתית (WiFi), אפליקציות, דפדפן אינטרנט ויכולת להתחבר למכשירים ניידים בבית.

אחת התכונות החשובות בטלוויזיות החכמות היא העברית וההשקעה של היבואן המקומי במסך. זאת, גם משום שהמשתמש רוצה לקרוא עברית באפליקציות ובדפדפן, וגם כדי לאפשר יכולות יותר בסיסיות כמו קריאת קבצי תרגום (SRT) בעברית לקובצי וידיאו שהגיעו מהאינטרנט או אפילו בשביל לקרוא שמות בעברית בתיקיות או שמות שירים שהמסך מושך מהמחשב השולחני בצורה אלחוטית.

למרות זאת, רק יצרניות טלוויזיה מעטות מציעות ממשק בעברית. לעומת זאת, יש יבואנים שמוכרים מסכים עם ממשקים באנגלית כשהם תופרים פתרון מקומי של שילוב של סטרימר (מזרים מדיה) או דונגל עם ממשק אנדרואיד, כדי להציע פתרון להתקנת אפליקציות.

"גלובס" בדק את הטלוויזיות החכמות החדשות הכוללות ממשק בעברית בגדלי 55 אינץ'. מבחינת תוכן, המסקנות לא מאוד מעודדות. סמסונג ישראל היא היחידה שבאמת משקיעה בתוכן מקומי ובאפליקציות למסכים שלה. היא היחידה שכוללת שירות VOD להזמנת סרטי קולנוע או מנוי לתוכניות טלוויזיה, תכני ילדים וסרטים. מלבד סמסונג, גם LG מציעה מספר אפליקציות מקומיות. מצדן של סוני ופיליפס לא ראינו מאמץ כזה. המסקנה היא שנושא האפליקציות, לפחות כרגע (מלבד ה-VOD של סמסונג) אינו צריך להוות שיקול משמעותי ברכישת המסך.

לכל הטלוויזיות איכות תמונה מצוינת, עם הבדלים מינוריים. אהבנו במיוחד את הצבעים החיים והחדים של ה-F8000 של סמסונג. מבחינת יכולות, הדגם הזה עשיר ביותר, ומציע למשל שליטה באמצעות תנועת הידיים ומצלמת וידיאו לשיחות סקייפ.

ראוי לציין גם את דגם W807 של סוני, שמציע חיבור פשוט לסמארטפונים של החברה וממשק ידידותי. אמנם קצב רענון התמונה בסוני נמוך משל כל המתחרות האחרות, אך פרמטר זה לא פוגע בחוויית הצפייה. הטלוויזיה של סמסונג היא אמנם האיכותית והמשוכללת ביותר בבדיקה, והיא גם זו שמציעה הכי הרבה תוכן בעברית, אך מבחינת איכות תמונה, סוני לא נופלת ממנה בהרבה. מחירה של סוני נמוך כמעט במחצית, לכן, בשורה התחתונה, זו הקנייה המשתלמת למי שאינו מחפש אפליקציות בעברית.

סמסונג F8000: תוכן בעברית, איכות תמונה מעולה ושליטה בהנפת הידיים

תמונה וצליל: הצבעים מאוד חיים (יש שיגידו שהחדות אפילו מוגזמת). קצב רענון התמונה (מספר הפעמים שהמסך מייצר פריימים חדשים מדי שנייה) עומד על 1,000 הרץ, למסך יש בעיית השתקפות של אור שמש. בהתמודדות עם שידורי ערוצים 2 ו-10, יש מעט גירעון בשוליים בדמויות על המסך. כמובן שבשידור HD אין את הבעיות האלו וגם זוויות הצפייה של המסך מאפשרות לצפות בה מהצד בקלות. מלבד זה, יש גם אפשרות לצפות בסרטי תלת ממד (4 זוגות משקפיים אקטיביים כלולים בערכה). הסאונד בסך הכל עושה את העבודה בצורה טובה.

ממשק: הממשק ידידותי מאוד וזמני התגובה טובים מצוינים. ניתן לבצע הפעלה באמצעות הנפת הידיים באוויר, בזכות מצלמה קדמית (הניתנת לסגירה למניעת פגיעה בפרטיות). כך אפשר לשלוט במסך, בסאונד או בתפריטים באמצעות תנועות הידיים באוויר. בעוד שבדור הקודם הרעיון הזה צלע, הפעם הוא עובד נהדר, כאשר בחלק גדול מהפעולות אפשר לוותר על השלט רחוק. הממשק עצמו בנוי עם אייקונים, כאלו שיאפשרו נגיעה בו באוויר, שינוי הגדרות, הפעלת קבצים מהאינטרנט כולל תרגום בעברית (גם קובצי MKV), הכול עובר חלק. בהחלט שאפו.

אפליקציות: טלוויזיה חכמה לא שווה הרבה בלי אפליקציות, וסמסונג מציעה מבחר טוב יותר משל המתחרים. יש פייסבוק, יו טיוב, סקייפ, טוויטר, בלוג הטכנולוגיה HomeTheater, וואלה, ישראל היום, סינמה סיטי לצפייה בטריילרים והזמנת כרטיסים, ואתר הספורט One. גולת הכותרת היא אפליקציית ה-VOD המאפשרת להזמין סרטים בתשלום (למשל, ארגו או איירון מן 3). עלות סרט: 18 שקל ליומיים ב-Full HD.

שלט: החברה שילבה שלט מוקטן ולא מלא כמו בטלוויזיות סטנדרטיות. יש לו משטח מגע ומספר כפתורים לשליטה בסאונד. המראה עתידני אבל השלט לא נוח, כי אינו כולל ספרות או כפתור להשתקת הווליום. במקום זה הוא מציע תצוגת שלט על המסך. בסמסונג מציעים שליטה קולית, אבל גם כאן לא מצאנו כפתור להשתקה. ההפעלה קולית תהיה אולי פתרון טוב כאשר סמסונג תתרגם אותה לעברית. פתרון אחר הוא לחבר סמארטפון עם אפליקציה לשליטה במסך, אבל זה לא פתרון שכל אחד רוצה.

עיצוב: העיצוב דומה מאוד לזה של LG. אין מושג מי קיבל השראה ממי, אך בכל אופן, המסגרת מאוד דקה, עד כמעט לא מורגשת. הרגלית בנויה כקשת כסופה הנמתחת לחלק האחורי.

השורה התחתונה: ה-F8000 מציעה איכות תמונה מוצלחת ושלל יכולות שהופכות אותה באמת למסך חכם

סוני W807: ממשק ידידותי וחיבור אלחוטי לסמארטפון, במחיר נמוך במיוחד

תמונה וצליל: הצבעים חיים ומוצלחים. שידור HD נראה טוב מאוד, כאשר התמודדות של ה-W807 עם שידור SD רגיל כמו ערוץ 2 ו-10 הוא בסך הכול טוב. עדיין יש פיקסולים ומריחות כמו במסכים אחרים, אבל סוני מצליחה להתמודד עם זה בצורה ראויה. למסך מנגנון החלקת תמונה MotionFlow של 400 הרץ. המסך מאפשר צפייה בתלת-ממד והוא כולל 4 זוגות משקפיים (פאסיביים). השתקפות של אור השמש הייתה בולטת בדגם הזה. הסאונד סביר, אבל לא מהטובים שהאזנו להם.

ממשק: כבר לפני שנה החלה סוני לגייר לעברית את ממשקי המסכים. כל היכולות נמצאות במרחק של מספר לחיצות כפתורים וקל להבין איפה צריך לבצע הגדרות לסאונד, לתמונה או לשאר יכולות המסך. בעלי פלייסטיישן וסמארטפון ימצאו את הממשקים דומים. סוני גם מציעה חיבור אלחוטי עם סמארטפונים שלה ושל יצרניות אחרות התומכות בתקן MHL, להצגה של ממשק הטלפון על הטלוויזיה והצגת תמונות או אפליקציות על הצג הגדול. החיבור בין הסמארטפון לטלוויזיה מתבצע בצורה אלחוטית, כאשר כל שצריך לעשות, זה לגעת עם סמארטפון התומכת בטכנולוגיית NFC ו-MHL, כמו האקספריה Z של סוני על השלט הרחוק הקטן והחיבור מתבצע אוטומטית.

אפליקציות: סוני מציעה גישה למאגר אפליקציות כמו יו טיוב, סקייפ (המסך לא כולל מצלמה פנימית), ופייסבוק. אין כאן אפליקציות מקומיות. הטלוויזיה יודעת גם לקרוא קבצי וידיאו שהורדו מהאינטרנט, כולל תרגום (SRT) בעברית. מלבד זה, סוני שילבה את יישום Track ID שלה, שיודע בלחיצת כפתור להגיד את שם האומן והשיר של מוזיקה המושמעת במסך.

שלט: סוני מציעה שני שלטים ב-W807. הראשון שלט בגודל סטנדרטי עם כל הכפתורים הדרושים והשני שלט קטן יותר עם פונקציות בסיסיות.

עיצוב: ה-W807 של סוני אלגנטי מאוד. המסך לא דק במיוחד, אבל יש לו מסגרת כסופה הנותנת תחושה יוקרתית, מעמד מעוגל ולוגו של סוני הבנוי על מלבן המותקן בחלקו התחתון, מה ששובר את המראה הנקי מאוד של המסך הזה.

השורה התחתונה: סוני מציעה מסך עשיר בתכונות עם איכות תמונה טובה, במחיר מנצח

פיליפס PFL8008S: ממשק לא מושלם בעברית ותאורה אחורית צבעונית

תמונה וצליל: כבר מספר שנים שפיליפס משלבת בחלק מהדגמים שלה את טכנולוגיית אמבילייט. מדובר בטכנולוגיה המשלבת נורות קטנות בגב המסך המופיעות בצדדים ובחלק העליון. למה זה טוב? הנורות מקרינות על הקיר תאורה משתנה של הצבעים המופיעים על המסך, ומתקבלת תחושה שהתמונה גדולה יותר ממה שהיא באמת. המראה גם נעים יותר לעין בעת צפייה במסך בחדר חשוך.

מבחינת איכות התמונה, קצב הרענון עומד על 1400 הרץ. בצפייה בשידור מערוצים 2 או 10, המסך הצליח להתמודד עם איכות השידור הנמוכה ולהציג בסך הכל תמונה טובה. כאשר עוברים לשידור HD מגלים צבעים חיים יותר, שחור עמוק יותר ובסך הכול תמונה מוצלחת מאוד. המסך תומך בטכנולוגיית תלת-ממד, 2 משקפיי תלת-ממד אקטיביים מצורפים בערכה. הצליל חזק וברור.

ממשק: בסדרה האחרונה של מסכי פיליפס, החברה הצטרפה ליצרניות הבודדות בשוק המציעות מסכים עם ממשק לעברית. הדבר ראוי להערכה, אבל אי אפשר להתעלם מכך שהעבודה לא נעשתה עד הסוף. משפטים הכוללים אנגלית ועברית מופיעים בצורה מבולגנת ואין יכולת לקרוא קובצי תרגום (SRT) בעברית בעת צפייה בקטעי וידיאו שהגיעו מהאינטרנט.

אפליקציות: פיליפס מציעה ממשק אפליקציות הכולל חיבור לפייסבוק, סקייפ (מצלמת וידיאו משולבת במסך), פיקסה, יו טיוב ו-Aupeo (שירות מוזיקה אינטרנטי), אך אפליקציות מקומיות אין כאן.

שלט: השלט הרחוק מציע יכולת מעניינת: בגב המכשיר יש מקלדת מלאה, המאפשרת להקליד בקלות כאשר גולשים בדפדפן אינטרנט או משתמשים באחת האפליקציות. גם כאן, אין כפתורים בעברית.

עיצוב: המקום ליצירתיות מתבטא ברגלי הטלוויזיה, שנבנו כמסגרת מתכת דקה ומינימלסטית המחזיקה את המסך. מעבר לזה, המסגרת דקה. אין הפתעות מיוחדות, אבל ה-8008S נראית טוב.

השורה התחתונה: 8008S של פיליפס הוא מסך מוצלח עם יתרון תאורת האמבילייט שנותן ערך מוסף לחוויה. חבל רק שבתחום האפליקציות והגיור לעברית, פיליפס עדיין לא עושה עבודה מספיק טובה

LG 740Y: טלוויזיה מעוצבת עם מספר אפליקציות בעברית

תמונה וצליל

התמונה היא הדבר הכי חשוב במסך. ה-740Y של LG מגיעה בטכנולוגיית LED, והיא מתמודדת בצורה סבירה עם השידורים של ערוצים 2 ו-10. כאשר עוברים לשידור HD אפשר לקבל צבע שחור סביר, אבל כשמנסים לעבור להגדרות של צבעים חיים, הטלוויזיה מאבדת איזון והתמונה נראית מגורענת עם גוונים אדומים חזקים ולא נעימים.

בהגדרה הסטנדרטית, LG מצליחה למצוא איזון נחמד בחדות, תאורה לא גבוהה וצבעים נקיים, אבל לא מספיק חדים. עם זאת, יש לה בעיה חמורה של השתקפות של אור יום. מלבד זה, דגם 740Y תומך בהצגת תמונה תלת-ממדית. קצב רענון התמונה עומד על 800 הרץ. הרמקולים סיפקו איכות צליל טובה עם בס, ובהחלט מאפשרים ליהנות מהשמע שלה.

ממשק: LG עיצבה ממשק ידידותי ובעברית שקל להתמצא בו. במעבר לקטגוריית האפליקציות עדיין רואים את השידור מהטלוויזיה. השליטה במצבי השמע ובהגדרות התמונה, מאפשרת בחירת בהגדרות מוכנות מראש. ניתן לצפות בתוכני וידיאו מקבצים במחשב, כולל תרגום לעברית בפורמט SRT.

אפליקציות: תחום האפליקציות הוא זה שיקבע עד כמה אנשים באמת ירצו לרכוש טלוויזיות חכמות.

ב-LG הצליחו להוסיף אפליקציות מקומיות לאלו מחו"ל, כך שמלבד סקייפ, פייסבוק, טוויטר, יו טיוב ופיקסה, ניתן למצוא אפליקציות ישראליות של וואלה, ynet, כלכליסט ובלוג הטכנולוגיה HomeTheater. מלבד זה, יש גישה חינם לתכני וידיאו בתלת-ממד חינם ומשחקים. האריזה כוללת 4 משקפיים פאסיביים. מלבד זה, זמן התגובה בהפעלת אפליקציות היה יחסית מהיר.

שלט: מלבד שלט רחוק סטנדרטי ונוח לשימוש, ב-LG שילבו שלט קטן נוסף בשם מג'יק, המאפשר להפעיל יכולות בסיסיות כמו שליטה בסאונד. מה שמיוחד במג'יק, הוא שהשלט מאפשר לשלוט בסמן על-פי תנועת היד באוויר - מה שמאפשר ניווט נוח יותר בתוך תפריטי האפליקציות. המג'יק גם מאפשר חיפוש קולי מהיר (באנגלית) במנוע החיפוש האינטרנטי.

עיצוב: העיצוב של ה-740Y הוא תענוג לעיניים. מסך עם מסגרת דקיקה, כאשר החלק התחתון קיבל פס בצבע כסוף עם לוגו מואר של החברה. הרגלית בנויה במראה של קשת כסופה שעליה יושב המסך. אנחנו אהבנו את זה.

השורה התחתונה: ה-740Y הוא מסך עם איכות תמונה טובה, אבל לא מדהימה. יש לו ממשק נוח בעברית, מספר אפליקציות מקומיות ועיצוב מוצלח

מה מציעות טלוויזיות
 מה מציעות טלוויזיות