ג'יי.פי מורגן רשם הפסד של 400 מ' ד'; וולס פארגו הפתיע

הסיבה המרכזית להפסדי ג'יי.פי מורגן היא הוצאות משפטיות כבדות בהיקף של 9.15 מיליארד דולר בשל פרשת "הלוויתן מלונדון" ■ וולס פארגו סיפק את הסחורה ורשם רווחים של 99 סנט למניה, לעומת 88 סנט ברבעון המקביל אשתקד

עונת הדוחות לרבעון השלישי נכנסה היום (ו') להילוך מהיר כאשר ג'י.פי מורגן ווולס פארגו, שני ענקי הבנקאות בארה"ב, פרסמו את התוצאות הכספיות שלהם.

ג'י.פי מורגן, הבנק הגדול ביותר בארה"ב לפי שווי הנכסים, הפתיע את האנליסטים ודיווח על הפסד של כ-400 מיליון דולר או 17 סנט למניה, בהשוואה לרווח של 5.7 מיליארד או 1.4 דולרים למניה ברבעון המקביל אשתקד. בשורה העליונה, הכנסות הבנק נותרו כמעט ללא שינוי ועמדו על 23.12 מיליארד דולר, בהשוואה ל-25.15 מיליארד ברבעון השלישי של 2012. צפי האנליסטים בשוק עמד על רווח נקי של 1.21 דולרים למניה על הכנסות של 23.93 מיליארד דולר.

הסיבה המרכזית המיוחסת להפסד העצום קשורה להוצאות המשפטיות של הבנק הנוגעות בעיקר לפרשת "הלוויתן מלונדון", במסגרתה אחד מעובדי הבנק בלונדון גרם להפסדים של יותר מ-6 מיליארד דולר. מהדוחות עולה כי בנק ההשקעות דיווח על הוצאות משפטיות בהיקף של 9.15 מיליארד דולר, לעומת 684 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. "אנו מצפים כי ההוצאות המשפטיות שלנו יתמתנו עם הזמן, אך הן עלולות להמשיך ולהיות תנודתיות ברבעונים הבאים", אמר ג'ימי דיימון, היו"ר והמנכ"ל של בנק ההשקעות.

רווחי שיא לוולס פארגו

בניגוד לאכזבה מהדוחות של ג'י.פי מורגן, וולס פארגו הצליח לספק את הסחורה, לעקוף את התחזיות ואף לרשום רווחי שיא.

וולס פארגו דיווח על רווח (ללא השפעת סעיפים מיוחדים) של 5.32 מיליארד דולר או 99 סנט למניה, רווחי שיא ועלייה של 13% לעומת 88 סנט למניה בתקופה המקבילה אשתקד. מהדוחות עולה כי עלייה חדה בפקדונות ובאשראי תרמו לעלייה בשורת הרווח, כמו גם תוכנית התייעלות ושורת קיצוצים. עם זאת, במהלך הרבעון השלישי פעילות המשכנתאות של הבנק צנחה ב-29% למרות השיפור בשוק הדיור בארה"ב.

בשורת ההכנסות הבנק רשם ירידה לרמה של 20 מיליארד דולר, בהשוואה ל-21.21 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. צפי האנליסטים בשוק עמד על רווח של 97 סנט למניה על הכנסות של 20.97 מיליארד דולר.