תוכנית הבראה בבזן: מתכננת הנפקת זכויות בכ-150 מ' ד'

להערכת הנהלת בזן, יישום התוכנית, ביחד עם צעדים נוספים ישפרו את הרווח התפעולי השנתי בכ-100 מיליון דולר כבר במהלך שנת 2014 ■ בתוכנית "צמצום מטות, הקטנת השימוש בנותני שירותים וגורמי חוץ והורדת עלויות עבודה"

חברת בזן מכריזה על תוכנית הבראה לחברה, שתכלול גם הנפקת זכויות. "ההנהלה ונציגות העובדים, במשותף, מגבשים תוכנית להפחתת הוצאות והתייעלות, לרבות צמצום מטות, הקטנת השימוש בנותני שירותים וגורמי חוץ והורדת עלויות עבודה", נאמר בהודעה שפרסמה החברה לפני זמן קצר.

להערכת הנהלת בזן, יישום התוכנית, ביחד עם צעדים נוספים לשיפור הרווח שמיושמים בקבוצת בזן, צפויים להוסיף לרווח התפעולי השנתי של החברה בכ-100 מיליון דולר כבר במהלך שנת 2014.

בזן מתכוונת לבצע במחצית השנייה של חודש דצמבר 2013, הנפקת זכויות לרכישת מניות החברה בהיקף מוצע של עד 150 מיליון דולר. בהקשר זה, קיבלה החברה הודעה מאת החברה לישראל, אחת מבעלות השליטה בחברה, על פיה החברה לישראל תבחן בחיוב השתתפות בהנפקת זכויות לרכישת מניות בזן, ככל שבזן תפעל לגיוס הון בדרך של זכויות. זאת, בכפוף לאימוץ תוכנית התייעלות בבזן, לשיתוף-פעולה מהמערכת הבנקאית ביחס לבזן ולבחינת החברה לישראל את תנאי הגיוס, והכל בכפוף לדיון ואישור דירקטוריון החברה לישראל.

מניית בזן רשמה ירידות חדות של עשרות אחוזים בשבועות האחרונים על רקע המצוקה אליה נקלעה החברה ושווי השוק שלה צנח לכ-2.3 מיליארד שקל, כ-653 מיליון דולר.

עוד מדווחים בבזן כי "החברה תמשיך לנקוט בצעדים להגדלת נזילותה וגיוון מקורות האשראי שלה ונמצאת במגעים שוטפים עם המערכת הבנקאית על מנת להבטיח המשך העמדת צרכי האשראי שלה".

להערכת החברה, "הפעלתו המלאה של מתקן המידן, והשימוש המיטבי בגז טבעי לצרכים האנרגטיים של הקבוצה שיוצרים לחברה באופן עקבי מרווח זיקוק שהינו גבוה באופן משמעותי ממרווח הייחוס ותומכים ביכולת החזר החוב של הקבוצה גם בסביבת מרווחים נמוכה, ביחד עם השלמת הצעדים המפורטים לעיל - יבטיחו את המשך יכולתה של בזן לעמוד בהתחייבויותיה הקיימות והצפויות בהגיע מועד פרעונן".

אריק יערי, מנכ"ל קבוצת בזן, אמר כי "תשומת לב הנהלת החברה מוקדשת להבטחת עתיד הקבוצה ועובדיה. חיבורו המלא של בית הזיקוק לגז הטבעי והפעלתו המוצלחת של הפרויקט המידן, תורמים באופן מתמשך ליכולתה של קבוצת בזן להציג מרווח הגבוה באופן משמעותי מעל מרווח הייחוס. כל זאת, בשילוב יישום מוצלח של הצעדים עליהם החליטה מועצת המנהלים של קבוצת בזן היום, צפויים להבטיח את יכולת עמידתה של החברה בהתחייבויותיה".