3 פורמטים ישראליים נמכרו השבוע להפקה בחו"ל

הפורמטים הם "משלוח מיוחד", "לתפוס את השמיים" ו"ילדי ראש הממשלה"

שורה של מכירות לפורמטים ישראלים בעולם: פורמט השעשועון "Special Delivery" ("משלוח מיוחד"), שפותח בלוטוס הפקות של אורי דיקשטיין, נמכר לאחרונה על-ידי "ארמוזה פורמטס" להפקה בברזיל ובארגנטינה.

מדובר בשעשועון שיצרו רועי אבן-טוב, גידי יהושע ואורי דיקשטיין, במסגרתו אנשים שמזמינים הביתה פיצה מגלים כי השליח הוא מנחה שעשועון בלתי שגרתי. את הפיילוט של הפורמט מגיש מיכאל הנגבי.

הפורמט הוצג לראשונה בפסטיבל מיפ באפריל 2013. לאחרונה עלתה גרסה של השעשועון באורוגוואי.

בתוך כך, הצלחה ראשונה לחברת ההפצה הישראלית הטרייה א-קפלה של טל שקד ועינת שמיר: חברת הענק מקנדה eOne Entertainment ("המתים המהלכים", "Hell on Wheels") רכשה את פורמט הסדרה "לתפוס את השמיים" מבית היוצר של נורמה הפקות בראשותו של אסף אמיר.

מנכ"ל eOne, ג'ון מורניס, מסר: "הכוונה לפתח שתי וורסיות דוברות אנגלית, האחת באנגליה, דרמה משפחתית שנכתבת על-ידי סטוארט הארקרוט (יוצר 'Love & Marriage'), והשנייה אמריקאית, שנכתבת על-ידי הסופר האמריקאי היהודי בעל הרקע הדתי מיקי סייד, והיא בשלב מתקדם למכירה באחת מרשתות הכבלים המרכזיות".

באחרונה נמכרה גם אופציה להפקת גרסה דוברת אנגלית לפורמט של הוט וקודה תקשורת "ילדי ראש הממשלה", שנמכרה לרשת CW האמריקאית. את המכירה ביצעה הדס מוזס ליכטנשטיין מסוכנות ADD. תפיק את הסדרה חברת ההפקה של שרה טימברמן ("הסקס של מאסטרס"), והתסריטאית תהיה נטלי קרינסקי שכתבה גם ל"אנטומיה של גריי".