פוקס תפתח 44 חנויות של מותגי הקבוצה תוך חצי שנה

במהלך יושקעו 50 מיליון שקל, שחלק הארי מתוכם ימומן על-ידי הקניונים והמרכזים המסחריים שבהם ייפתחו החנויות

קבוצת פוקס תפתח בתוך חצי שנה בלבד 44 חנויות של מותגי הקבוצה, בהשקעה של כ-50 מיליון שקל - כך נודע ל"גלובס".

לפי הערכות, המימון לחלק הארי בהשקעה יגיע מהקניונים ומהמרכזים המסחריים שבהם ייפתחו החנויות.

כך למשל, יממן קניון שרונים את הקמת חנויות רשת האופנה פוקס, פוקס הום וללין בקניון. קניון שרונים נמצא בבעלות משפחות קופרלי ושלום, בעלי רשת השיווק חצי חינם. מאז השקתו התקשה הקניון להתרומם בעיקר בשל הקושי למשוך אליו מותגים מובילים.

קניון שרונים סירב לחשוף מה היקף המימון שייתן לקבוצת פוקס לפתיחת החנויות. לדברי מוטי קופרלי, "ברגע שאתה משקיע, זה עושה נזק לעוד ספקים, כי יש עוד שחקנים שרוצים גם".

כך או כך, עבור קניון שרונים מדובר בכניסה של חנויות שעשויה לתרום לשיפור בביצועיו.

בהתייחס לשאלה מה שיעור ההשקעה שימומן באמצעות הקניונים, משיב הראל ויזל, מנכ"ל ומבעלי הקבוצה: "אני ממש לא מתכוון להגיד".

כניסה משמעותית נוספת של הקבוצה היא לקניון הדר של מליסרון בתלפיות שבירושלים. הקבוצה תפתח חנות של אמריקן איגל (560 מ"ר), חנות פוקס הום (335 מ"ר) וחנות של The Children's Place (כ-220 מ"ר) בקומה השלישית של הקניון.

לדברי ויזל, הרחבת קניון הדר תשפיע על כל אזור התעשייה בתלפיות. "זה יהיה כמו הקומה השלישית של הקניון הגדול בפתח-תקווה. הקניון יעבוד חזק מאוד, בעיקר על חשבון אזור התעשייה. הוא לא ישנה משהו בעיר. יש עשרות אלפי מ"ר של מסחר באזור התעשייה, והכול יתנקז עכשיו לקניון".

הרחבת פריסת אמריקן איגל

בנוסף, הקבוצה תיכנס ל-G עפולה, במקום סניף של תת-הרשת "יש" של שופרסל, שייסגר בקרוב. הקבוצה תפתח במקום חנויות של פוקס, פוקס הום, אמריקן איגל ו-The Children's Place.

בחלוקה לרשתות, את מספר החנויות הגדול ביותר תפתח הקבוצה ברשת The Children's Place, שפוקס תשיק בפברואר 2014. בתוך חודש תפתח פוקס 9 חנויות של המותג, ועד סוף אפריל יעמוד מספר החנויות ברשת על 14.

פריסת הרשת החדשה לא תתמקד בקניונים מובילים, והיא כוללת פתיחת חנויות גם בפאוור סנטר ישפרו במודיעין, ברמת-ישי, בטבריה ועוד.

פוקס מחזיקה כעת ב-17 מיקומים לרשת החדשה, שאינם כוללים אף קניון אחד השייך לקבוצת עזריאלי.

לדברי ויזל, בהמשך ייפתחו חנויות של המותג גם בקניוני עזריאלי. "אנחנו מנהלים בימים אלה משא-ומתן לגבי כל קניוני עזריאלי, ואנחנו סוגרים. יש כל יום ישיבות עם ארנון תורן (מנכ"ל קניוני עזריאלי, א"ח), ואנחנו מתקדמים יפה מאוד. במקביל אנחנו מנהלים משא-ומתן לפתיחת חנויות של כל המותגים שלנו בקניוני עזריאלי, שעתידים להיפתח ברמלה ובראשון-לציון. רק עכשיו הבשילו התנאים".

במקביל פועלת קבוצת פוקס להרחבת פריסת רשת האופנה אמריקן איגל המונה היום 23 סניפים. בתקופה זו תשיק פוקס 9 חנויות של המותג ובמקביל תכפיל את רצפת המכירה של סניף אמריקן איגל בקניון השרון, מ-200 מ"ר ל-400 מ"ר.

רשת ללין, המונה היום 86 חנויות, תגדל ב-6 חנויות נוספות; וגם רשת פוקס, המונה 136 חנויות, תגדל במספר חנויות זהה.

הרשתות של פוקס
 הרשתות של פוקס