הבורסה סגרה בירידות קלות; בבילון זינקה ב-7%

טבע החליטה לשחרר את רוב רווחיה הכלואים ולשלם מס בהיקף של 2 מיליארד שקל ■ בבילון דיווחה אתמול על שטף נתונים מהותיים ■ סלקום פרסמה דוחות

המסחר בבורסה בת"א נסגר היום (ג') בירידות קלות, על רקע מגמה שלילית בבורסות אירופה ונעילה יציבה בוול סטריט אתמול. המשקיעים הגיבו באדישות להחלטות חברות הענק, ביניהן טבע וכיל, לשחרר חלק מהרווחים הכלואים שלהן ולשלם מסים בהיקף של יותר מ-4 מיליארד שקל. בוול סטריט נפתח יום המסחר ביציבות עם נטייה לירידות. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.13 מיליארד שקל.

אתמול פרסמה הוועדה המוניטארית של בנק ישראל את הפרוטוקולים מישיבת הריבית האחרונה, מהם עולה כי ההחלטה להותיר את הריבית לחודש נובמבר ללא שינוי התקבלה פה אחד. חברי הוועדה הביעו את דאגתם מפני המשך התיסוף של שער החליפין והשפעתו השלילית על ענפי היצוא של המשק. זאת, חרף העובדה שבחודש הראחרון נבלמה מגמת ההתחזקות של המטבע המקומי מול הדולר.

בעקבות הנתונים החיוביים שפורסמו בסוף השבוע בארה"ב - קצב הצמיחה שהאיץ ל-2.8% ברבעון השלישי ודוח התעסוקה שהצביע על יצירת 204 אלף משרות באוקטובר - השאלה שכולם שואלים את עצמם כעת היא האם הפד יחליט להקדים את צמצום התוכניות להקלה כמותית?

תשובות לשאלה זו ניתן יהיה לקבל בשימוע שיערך בסנאט ביום חמישי לג'נט יילן, יו"ר הפד הבאה, שצפויה לחשוף את עמדותיה לגבי כלכלת ארה"ב והמדיניות המוניטרית בה נוקט הבנק המרכזי.

הישג לאוצר: טבע הודיעה אתמול בערב כי הגיעה להסכמה עם רשות המסים על תשלום של 2.54 מיליארד שקל בגין שחרור רווחים כלואים, סגירת שומות מס לשנים 2005-2007 ויישום עקרונות זהים לשנים עד 2011. בסך-הכול תשלם טבע סכום של כ-2 מיליארד שקל במסגרת תיקון 69 לחוק לעידוד השקעות הון (חוק הרווחים הכלואים). בעקבות ההסכם, טבע מצפה לרשום בספריה הפרשה בסך של כ-235 מיליון דולר ברבעון הרביעי של שנת 2013, אשר תתואם במסגרת תוצאות ה-non-GAAP של החברה.

בסך הכל, המבצע ל"שחרור הרווחים הכלואים" הניב למדינה מסים בהיקף של 4.3 מיליארד שקל. זאת לאחר שגם כיל וצ'ק פוינט הודיעו כי ישלמו מסים בהיקף של עשרות מיליוני שקלים. שר האוצר יאיר לפיד הגיב היום להחלטת החברות: "אמרתי כל הזמן שנביא כסף מהרווחים הכלואים ולא רק ממעמד הביניים - וצחקו עלינו. החזרנו לאזרחי ישראל חלק מהכסף שלהם". (לסיפור המלא)

סלקום עלתה לאחר הדוחות

חברת סלקום דיווחה היום על תוצאותיה ברבעון השלישי של שנת 2013 . הכנסות החברה ירדו ב-15.5% והסתכמו בכ-1.22 מיליארד שקל (346 מיליון דולר), בהשוואה לכ-1.44 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי ברבעון השלישי הצטמק ב-27.6% ל-173 מיליון שקל (49 מיליון דולר) מ-239 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

בבילון דיווחה אתמול על שטף נתונים מהותיים שגרמו למנייתה להיסחר בתנודתיות חדה. תחילה, הודיעה החברה כי ההסכם עם יאהו לא יובטל, לאור שינויים שהיא ביצעה. לאחר מכן בבילון הודיעה כי המו"מ על מיזוגה עם איירון ורס מושהה. במקביל, החברה הודיעה על מינויה של מינויה של סמנכ"לית הכספים שנית פאר-צפוני כמנכ"לית החברה במקומו של אלון כרמלי, שפורש בהתאם להודעתו מתחילת השנה.

בבילון פרסמה בנוסף את תוצאותיה לרבעון השלישי, מהם עולה כי הכנסותיה הסתכמו בכ-152 מיליון שקל, קיטון של כ-23% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. בשורה התחתונה דיווחה בבילון כי הרווח הנקי הסתכם ברבעון בכ-22 מיליון שקל, קיטון של כ-29% בהשוואה לכ-31 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

אופקו הלת' , שנרשמה למסחר בבורסה בתל אביב בחודש אוגוסט האחרון, פרסמה אתמול את דוחותיה הכספיים לרבעון השלישי של 2013, אשר מצביעים על עלייה של 74% בהכנסות, ל-20.6 מיליון דולר. עם זאת, החברה הפסידה ברבעון 60 מיליון דולר, בהשוואה להפסד של 10.2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

בנק לאומי בוחן אפשרות להקים בנק אינטרנטי על בסיס הפלטפורמה של מסלול לאומי טוטאל דיגיטל. ל"גלובס" נודע כי גורמים בבנק מכינים ניירות עבודה במסגרת עבודת מטה כדי לבחון עניין זה.

שותפות גבעות עולם דיווחה אתמול על נפט שזורם בקידוח מגד 6. בגבעות מציינים כי הזרימה הראשונית ביותר היתה בשיעור של כ-3 חביות במשך 5 דקות, עם גז נלווה בשיעור גבוה.