אין פרטיות בטלוויזיות LG: עוקבת אחרי המשתמשים

ככל הנראה הטלוויזיה החדישה והחכמה של LG עוקבת אחרי דפוסי צפייה ומעבירה את המידע ליצרנית הדרום קוריאנית ■ LG ישראל: "הפיצ'ר המדובר לא קיים באף אחד מהדגמים שנמכרים בישראל"

בלוגר בריטי בשם DoctorBeet פרסם שגילה במסך LG שרכש יכולת בשם - Collection of watching info הנמצאת במצב פועל כברירת מחדל. היכולת הזו מעבירה מידע טוען הבלוגר, גם במצב שהיא כבויה.

המידע מעובר לא בצורה מוצפנת לכתובת השייכת לאל ג'י והיא כוללת את שם הערוץ בו צופים ומידע על קבצים בהם משתמשים בטלוויזיה. המטרה של איסוף המידע היא להציע פרסומות המותאמות לצופה. על-פי הבלוגר הכתובת אליה מועבר המידע לא פעילה.

הבלוגר שפנה לאל ג'י קיבל בתגובה תשובה מאוד מפתיעה שמסירה מהחברה את האחריות. באל ג'י טוענים שהבלוגר אישר את השימוש המידע לאחר שהסכים לתנאי השימוש והוא צריך להעביר את הפנייה שלו לחנות ממנה רכש את המסך.

מ-LG נמסר בתגובה כי "פרטיות המשתמש נמצאת בעדיפות עליונה בחברה, ואנו לוקחים את הנושא ברצינות המרבית. אנו בודקים את הטענה כי מידע בנוגע לצפיית לקוחות בטלוויזיה החכמה נמסר ללא הסכמה. אל ג'י מציעה דגמים רבים וייחודיים של טלוויזיות חכמות אשר נבדלים בפונקציות ובפיצ'רים ואנו מבקשים את סבלנות הלקוחות בעת שאנו בודקים את הנושא לעומק".

מ-LG ישראל נמסר בתגובה, כי "הפיצ'ר המדובר כלל לא קיים באף אחד מהדגמים שנמכרים בישראל".