רשת מגה פותחת חזית מול סופר דוש ויינות ביתן

מסבה סניפים בבת ים ובאשקלון לפורמט הדיסקאונט You ■ באחת הרשתות מגיבים: "זו בדיחה. ביג דיל. אנחנו לא נלחמים גם כך כל היום?"

אחרי השקת פורמט הדיסקאונט You בראש העין ובעכו, רשת מגה פותחת חזית גם מול הרשתות סופר דוש ויינות ביתן. ל"גלובס" נודע, כי ביום שלישי הבא תסב מגה את סניף מגה בול בעיר בת ים לסניף הדיסקאונט החדש You ואילו בסוף החודש (31 בדצמבר) תסב מגה למותג החדש גם סניף באשקלון.

בת ים היא מעוזה של רשת "סופר דוש", שמפעילה בעיר שלושה סניפי דיסקאונט ונחשבת לשחקנית החזקה בעיר. סניף מגה הפועל באזור התעשייה בעיר התקשה להתמודד מול סופר דוש ובמגה סבורים שהסבתו תסייע לחיזוקו.

בהתייחס לכך אומר ל"גלובס" עזרא דוש, בעלי סופר דוש: "עודכנו מספקים לפני שבועיים. אנחנו לומדים את הדיסקאונט הזה. כמובן שכשהסניף ייפתח, נבחן מה הם עושים ונגיב בהתאם".

אשקלון היא אחד ממעוזי רשת יינות ביתן, שלה שלושה סניפים בעיר. נחום ביתן, בעלי הרשת, מתגורר בעיר והחל שם את דרכו. בימים אלה אף ממתינים מגה ויינות ביתן לקבלת אישור הממונה על ההגבלים העסקיים לרכישת אחד מסניפי מגה בול על-ידי רשת יינות ביתן. פרט ליינות ביתן, באשקלון פועלות גם הרשתות ויקטורי ושופרסל. מגה צפויה להסב את הסניף שלה, הפועל בסמוך לבית החולים ברזילי.

תוכנית רחבה

לפי שעה, הרשתות המתחרות משדרות עסקים כרגיל. אייל רביד, מנכ"ל ומבעלי רשת ויקטורי, המפעילה גם סניף בראש העין, אומר "ברוכים הבאים. אם זה לא שינה בראש העין, למה שזה ישנה באשקלון. נאחל להם בהצלחה. לא על חשבוננו".

"זו בדיחה. ביג דיל. אנחנו לא נלחמים גם כך כל היום?", אומרים באחת הרשתות.

בתוך כך, ספקים אומרים כי הסבת מגה בול לסניף You בראש העין הביאה לגידול במכירות, אבל לא בצורה דרסטית. לדברי אחד הספקים, "יש גידול במכירות אבל זה גדל משקל לשני שקלים. זו הייתה חנות מאוד חלשה וההשקה לא הפכה אותה לחנות גדולה. זו לא חנות בסדר גודל של רמי לוי באזור או 'אושר עד'". ספק אחר אומר ל"גלובס", כי היחס בין רמת המכירות לרמת המחירים בראש העין לא מאפשרת לרשת להרוויח בסניף.

השקת רשת You היא חלק מתוכנית אסטרטגית רחבת היקף במגה, שאמורה לשפר את ביצועי הרשת, אלא שלפי שעה מגה ממשיכה לדווח על תוצאות גרועות. ברבעון השלישי השנה נשחקו המכירות ב-4.4% והסתכמו ב-1.61 מיליארד שקל, בין היתר, על רקע צמצום שטחי המכירה ב-5% לערך. המכירות בחנויות זהות ירדו ברבעון ב-2.1% - שיעור הירידה הגבוה ביותר מבין רשתות השיווק.

מגה מחזיקה אמנם בשיעור רווחיות גולמית גבוה במיוחד - 26.9%, ולמרות זאת הרווחיות התפעולית שלה בשוליים - 1.2% ברבעון השלישי השנה. הרשת, הנסחרת יחד עם קבוצת אלון, אינה מדווחת על השורה התחתונה ולא ברור אם בשיעור רווחיות כזה, השורה התחתונה חיובית.