שוב: הפרסומת הסנטימנטלית לסלקום - האהובה והזכורה ביותר

גיאוקרטוגרפיה: הפרסומת של סלקום מדורגת שבוע שני ברציפות בראש טבלת הפרסומות האהובות ■ הפרסומת ל"שוש" עדיין מדורגת אף שכבר אינה משודרת

הפרסומת של חברת סלקום, באמצעות משרד הפרסום גיתם BBDO, מדורגת גם השבוע בראש טבלת הפרסומות האהובות והזכורות ביותר. בפרסומת נראית הגננת רבקה מסדרת את הילדים שבגנה לתצלום תמונת המחזור האחרונה שלה, כאשר לפתע נכנסים לאולם שלל המחזורים שחינכה לאורך השנים. הפרסומת מתקשרת את המבצע שעורכת החברה תחת המסר "לתת זה לקבל", במסגרתו העניקו לקוחות החברה מתנות לחבריהם.

שיעורי הזכירה לפרסומת נמוכים בכ-20% מהממוצע החצי-שנתי של הפרסומות המובילות, העומד על 11%. בנוסף, הפרסומת זוכה לשיעורי אהדה הזהים לממוצע החצי-שנתי של הפרסומות המובילות, העומד על 21.2%, וממוקמת זה השבוע השני ברציפות בראש רשימת טבלת הפרסומות האהובות.

הקמפיין של חברת דומינו'ס פיצה, באמצעות משרד הפרסום מקאן-אריקסון, הוא המושקע ביותר השבוע מבחינה תקציבית מבין כל הקמפיינים, הפרסומות והחסויות ששודרו במהלך השבוע האחרון, עם סך ההשקעה העומד על כ- 1.3 מיליון דולר (לפי נתוני יפעת בקרת פרסום). קמפיין הפרסומות המושקע ביותר בשבוע שעבר היה של סלקום, עם סך השקעה גבוה מעט, אשר עמד על כ-1.4 מיליון דולר.

איציק השקו, סמנכ"ל קבוצת גיאוקרטוגרפיה, מציין כי המדד השבוע נחלק לשתי קבוצות של פרסומות: מחד, ישנן פרסומות "שגרתיות" אשר היה צפוי כי ייכנסו למדד, ובראשם הפרסומת הסנטימנטלית של סלקום, אשר שוב מובילה את טבלת האהובות, וכן פרסומות מושקעות או שנמצאות זמן רב באוויר כמו הפרסומות של בזק, הוט מובייל וביטוח ישיר. מאידך, ישנן פרסומות מפתיעות השבוע וביניהן הפרסומות של דומינו'ס פיצה, הפרסומת של טורנדו (אשר החליטו לפרסם מחוץ לעונה) והפרסומת של בנק הפועלים, אשר איננה פונה לציבור הרחב, אלא דווקא לעסקים קטנים המהווים מיעוט מהאוכלוסייה.

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי מספר הפרסומות והחסויות ששודרו השבוע גבוה בהשוואה למספרן בשבוע שעבר, ועומד על 497 (לעומת 483 בשבוע שעבר).

לעומת זאת, ניכרת ירידה בסך התקציבים שהושקעו השבוע בקמפיינים הפרסומיים, אשר השבוע עמד על כ-37.5 מיליון דולר (לעומת סך התקציבים בשבוע שעבר שעמד על 42.3 מיליון דולר).

עוד ראוי לציין כי הפרסומת של קבוצת שטראוס-עלית למותג "שוש", באמצעות משרד הפרסום Y&R ישראל, נכנסה למדד זה השבוע השישי ברציפות, למרות שאינה משודרת בטלוויזיה כבר למעלה מ-3 שבועות.

אהובות וזכורות
 אהובות וזכורות