הבורסה סגרה במגמה מעורבת: טבע הוסיפה 1.5%

מחזור המסחר הסתכם בכ-1.27 מיליארד שקל ■ ל"גלובס" נודע כי דירקטוריון טבע צפוי לאשר את מינויו של ארז ויגודמן למנכ"ל החברה בימים הקרובים

המסחר בבורסה בת"א נחתם היום (ד') במגמה מעורבת, כשמדד ת"א 25 סוגר בירידה קלה ואילו ת"א 75 ממשיך במומנטום החיובי. זאת על רקע פתיחה מעורבת בוול סטריט וירידות קלות בבורסות אירופה. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.27 מיליארד שקל.

כאמור, אתמול ננעל המסחר בוול סטריט בעליות, חרף הצהרותיו של ג'ון וויליאמס, מושל שלוחת הפד בסן פרנסיסקו, שאמר כי הפדרל ריזרב ימשיך לצמצם את תוכנית ההקלה הכמותית עד לסיומה, עוד השנה. בינתיים, הסוחרים בעולם ממתינים לפרסום נתוני התעסוקה היום ובהמשך השבוע, במקביל לפרוטוקולי ישיבת הריבית של הפד והצהרת הריבית של הבנק המרכזי האירופי.

ובזירה המקומית, התחזקות השקל מול המטבעות המרכזיים ממשיכה להדאיג את צמרת המשק הישראלי. פעילים בשוק מעריכם כי חלפה ההשפעה של רכישת הדולרים ע"י בנק ישראל ונדרשות פעולות נוספות כדי להחליש את המטבע המקומי. בינתיים, נראה כי נגידת בנק ישראל לא מתרגשת מהתיסוף בשקל לאחר שהצהירה מוקדם יותר השבוע כי "הרגישות של יצוא לשער חליפין איננה מאוד גבוהה ועומדת על 0.2%, קרי, כל תיסוף של 1% בשער החליפין משפיע רק ב-0.2% ביצוא".

בדיון שהתקיים אתמול בוועדת הכספים של הכנסת בנוגע לתיקון 15 לחוק השקעות משותפות בנאמנות ‎‎בנק ישראל טרפד את היוזמה של יו"ר רשות ני"ע, פרופ' שמואל האוזר, וקבע כי הבנקים יוכלו לגבות מהלקוחות עמלת המרת מט"ח בעת רכישת קרנות נאמנות זרות.

אחד הנושאים הבוערים בכל הנוגע לגז הטבעי הוא שאלת מיסוי יצוא הגז. ועדת ששינסקי שניסחה את מודל המיסוי על רווחי הגז קבעה כי המס על גז ליצוא ישולם לפי "מחיר העברה". בחודשים האחרונים עוסקת ועדה ברשות המסים ובאוצר בשאלה כיצד יחושב מחיר ההעברה.

בתוך כך, "גלובס" חשף כי חברת וודסייד האוסטרלית מוכנה להסתפק ברכישת נתח של 25% מהזכויות ברישיונות מאגר "לוויתן" במקום 30%. אחת ההשלכות לכך היא ששווי המאגר עשוי לעלות. מניות "לוויתן" ובכללן רציו , דלק קידוחים ואבנר יהש עדיין עומדות במוקד.

ב"בלומברג" דווח אתמול כי ישראל תניח צינור שיעביר גז טבעי מאזור סדום בים המלח לירדן. על פי הדיווח, משרד האנרגיה והמים צפוי להתחיל לעבוד על הנחת הצינור, שאורכו יהיה 15 ק"מ, ב-2015, והעבודה תסתיים ב-2016. הפרוייקט הוא פרי שיתוף פעולה בין נובל אנרג'י וחברה ירדנית.

ל"גלובס" נודע כי דירקטוריון טבע צפוי להתכנס בימים הקרובים על מנת לאשר את מינויו של ארז ויגודמן לתפקיד המנכ"ל. בינתיים, ביומון הפיננסי המוביל בבריטניה, "פייננשל טיימס" מתחו ביקורת חריפה על ענקית התרופות ובמאמר דעה נכתב כי חבל שרק מעטים מ-16 חברי הדירקטוריון יודעים משהו על ניהול חברה, כך מתקבל הרושם".

בתוך כך, היום פורסמו דיווחים בדרום קוריאה, לפיהם טבע היא אחת מהחברות המתעניינות ברכישת חברת הביוטק הקוריאנית סלטריון.

פלוריסטם הודיעה כי קיבלה אישור פטנט באוסטרליה, שמכסה מגוון רחב של התוויות להן מפתחת החברה תרופות מתאי גזע מהשלייה (PLX).

אלשטיין ובן-משה לא מבזבזים זמן. אתמול השניים החליטו למנות את אהרון פוגל לתפקיד יו"ר אי.די.בי פתוח. זאת, מספר ימים לאחר שבית המשפט העניק להם באופן סופי את השליטה באי.די.בי.

ביוליין הודיעה כי חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם חברת JHL Biotech, חברה ביופרמצבטית העוסקת בפיתוח, ייצור ומסחור תרופות ביולוגיות, לפיתוח ולמסחור של
BL-9020, נוגדן חד-שבטי חדשני לטיפול בסוכרת נעורים.