ייצוגית נגד הפועלים: גרם ללקוחותיו לשלם יותר עבור ישראכרט

התובעים טוענים כי כיוון שבנק הפועלים הוא בעל השליטה בישראכרט, לקוחותיו משלמים את עמלת דמי הכרטיס הגבוהה ביותר מכל לקוחות הבנקים האחרים

לקוחות בנק הפועלים הגישו היום (ב') בקשה לאישור תובענה ייצוגית נגד הבנק, בכל הקשור לדמי הכרטיס שנגבים מלקוחות על-ידי קבוצת ישראכרט. התובעים טוענים כי הבנק, בשל היותו בעל שליטה בקבוצת ישראכרט, הביא לכך שלקוחותיו ישלמו על כרטיס ישראכרט יותר מאשר לקוחות בנקים אחרים.

על-פי התביעה, בנק הפועלים התקשר, כמו הבנקים האחרים, בהסדר עם קבוצת ישראכרט להנפקת כרטיסי אשראי בנקאיים עבור לקוחותיו, אלא שהתנאים שנקבעו באותו הסדר הובילו לכך שעמלת דמי הכרטיס היא גבוהה יותר ביחס לעמלות שמשלמים לקוחות הבנקים האחרים.

בכתב התביעה נטען כי הדבר נובע מכך שבנק הפועלים מצוי בניגוד עניינים בכל הקשור להסדרים עם קבוצת ישראכרט. כך, בעוד שבכובעו האחד צריך הבנק לייצג את לקוחות הבנק מול קבוצת ישראכרט, ולדאוג לכך שדמי הכרטיס שהם ישלמו לחברת כרטיסי האשראי יהיו הנמוכים ביותר - הרי שבכובעו השני הבנק מנהל את המשא-ומתן עם קבוצת ישראכרט כבעלים של קבוצת ישראכרט וכמי שיש לו אינטרס שדמי הכרטיס יהיו דווקא הגבוהים ביותר.

כמו כן, בתביעה נטען כי בנק הפועלים אף אינו מאפשר לאף חברת אשראי מתחרה להנפיק ללקוחותיו כרטיסי אשראי בנקאיים, כך שלקוחות בנק הפועלים אינם יכולים לקבל כרטיס אשראי בנקאי אחר, והם למעשה "קהל שבוי" של קבוצת ישראכרט.

במסגרת התביעה מבקשים התובעים הייצוגיים כי הבנק ישיב ללקוחות את העמלות הגבוהות שנגבו ביחס ללקוחות של בנקים אחרים להם, וכן לחייב את הבנק לאפשר לחברת אשראי נוספת להנפיק ללקוחות הבנק כרטיסי אשראי בנקאיים.

התובעים הייצוגיים מיוצגים על ידי עו"ד שאול ציוני ממשרד ציוני פילרסדורף, עו"ד שלומי מושקוביץ ממשרד מושקוביץ סטיס חיימוביץ, ועו"ד נתי פולינגר ממשרד פולינגר ויקמן כהן.