גם עובד שכיר בבית עסק עשוי להיתבע בגין הקרנת ערוצי ספורט

הישג לצ'רלטון במלחמה נגד שידורים "פיראטיים": ביהמ"ש קבע כי תוכל להמשיך בתביעה נגד עובד שכיר במסעדה, שהקרין את שידוריה ללא הסדרת התשלום

ערוצי הספורט ממשיכים במלחמה המקיפה כנגד מפרי זכויות היוצרים שלהם, המשדרים את תכניהם באופן "פיראטי". בית משפט השלום בתל-אביב קבע לאחרונה, באופן תקדימי, כי גם מנהל בבית עסק, ולא רק בעליו, יהיה חייב באופן אישי לפצות את צ'רלטון, מפעילת הערוצים בתשלום ספורט 1, ספורט 2 וספורט 1 HD - אם אכן יוכח כי בית העסק שידר את הערוצים לקהל הרחב מבלי להסדיר את התשלום לצורך כך.

מקסים חימי שימש כמנהל בחברת "סטייק האוז אס.טי.קיי", המפעילה מסעדה בשם "פריים גריל" ברחוב הרברט סמואל בטיילת בתל-אביב. לקראת סוף חודש אוקטובר 2011 הציג מסך טלוויזיה במסעדה, לטענת צ'רלטון, משחק כדורגל של מכבי חיפה במסגרת ליגת העל, ששודר באחד מערוצי הספורט שלה.

צ'רלטון שוכרת חוקרים פרטיים לצורך איתור מפרי זכויות היוצרים שלה, ואחד מהם תיעד את הקרנת המשחק במסעדה באמצעות מצלמה נסתרת. בעקבות כך הגישה צ'רלטון תביעה נגד בעלי המסעדה וגם נגד המנהל שלה מקסים חימי, על סך כולל של 85 אלף שקל, באמצעות משרד עורכי הדין כצנלסון-להב.

להגנתו טען חימי כי שימש כעובד שכיר במסעדה, ואין לחייב אותו באופן אישי.

בשבוע שעבר, בהחלטה שניתנה בהיעדר הצדדים, דחתה השופטת ריבה ניב את בקשתו של חימי למחוק התביעה נגדו, וקבעה כי אם הופרו זכויותיה של צ'רלטון - הרי שגם העובד חייב בפיצוי באופן אישי.

חימי אף חויב בהוצאות משפט בסך 1,500 שקל בגין דחיית בקשתו, ללא קשר להליך המשפטי של צ'רלטון נגד מסעדת "פריים גריל" שעדיין מתנהל.

עו"ד ליאור להב, בא-כוחה של צ'רלטון, מסר ל"גלובס" כי "ההחלטה שניתנה בשבוע שעבר מהווה מכה קשה לבתי עסק - שכן מעתה חשופים גם עובדים שכירים שלהם לתביעות".

צ'רלטון גובה מבתי עסק שמעוניינים לשדר את תכניה לציבור הרחב בין 2,500 שקל (לעסק זעיר) ועד 12 אלף שקל עבור עונת שידורים. במהלך טורנירי ספורט "גדולים" ופופולריים שמשודרים בצ'רלטון, כגון מונדיאל ויורו - עולים משמעותית הסכומים שגובה מפעילת ערוצי הספורט מבתי עסק.

משרדו של עו"ד להב מייצג את צ'רלטון למעלה מ-10 שנים במאבק על שמירת זכויות היוצרים שלה, גם ברשת האינטרנט (מאבק משפטי נגד שידורי "הסטרימינג").