פרשת הרב פינטו "איחדה" את האחים עוה"ד גדעון ורונאל פישר

עו"ד גדעון פישר מייצג את ניצב מנשה ארביב, ועו"ד רונאל פישר מייצג את תנ"צ אפרים ברכה ■ מקורבים לאחים: "אין שום סיכוי שהם ישתפו פעולה בתיק זה ובכל תיק אחר, כיוון שהם אינם מדברים אחד עם השני כבר 5 שנים"

פרשת הרב יאשיהו פינטו סיפקה בימים האחרונים כותרות ענק לכל כלי התקשורת, אשר ניסו לעשות סדר בסבך החשדות נגד המעורבים בפרשה. הסרת צו איסור הפרסום בפרשה דמתה לפתיחת תיבת פנדורה, שתכולתה עלולה לסבך בפלילים הן את הרב והן בכירים במשטרה.

למרות שלל הפרסומים והתדירות שלהם, לשאלות רבות אין עדיין מענה, ובהן השאלות אם יוגש כתב אישום בעבירות שוחד נגד הרב המפורסם; אם תיפתח חקירה פלילית נגד ניצב מנשה ארביב, מפקד יחידת להב 433, בחשד לקבלת טובות הנאה מהרב פינטו ומהמקורבים לו בתקופה שבה עבד כנציג משטרת ישראל בארצות-הברית; ומה מעמדו של תנ"צ אפרים ברכה ב"פרשת הרב פינטו", אם בכלל, והאם הוא יעיד כי הרב פינטו התכוון לשחד אותו?

פרקליטיו של הרב פינטו, עורכי הדין אלי זהר ורועי בלכר, פועלים בימים אלה בניסיון לבטל את הכוונה להגיש נגדו כתב אישום או לפחות להקל באישומים שהפרקליטות מתכננת להגיש. אתמול (א') היו אמורים פרקליטיו של פינטו להיפגש עם היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, אך הפגישה בוטלה במפתיע מסיבה שאינה ידועה.

מנגד, פרקליטו של ארביב נפגש אתמול בשעות הצהריים עם היועמ"ש והציג בפניו ממצאים שנאספו בבדיקת מח"ש שנערכה לבירור הטענות נגד ארביב בטרם קיבל את המינוי האחרון.

בצירוף מקרים מעניין, שני קציני המשטרה הבכירים ששמם נקשר ב"פרשת פינטו", ארביב וברכה, מיוצגים על-ידי שני אחים עורכי דין למשפחת פישר - ארביב מיוצג על-ידי עו"ד גדעון פישר; וברכה - על-ידי עו"ד רונאל פישר.

שני הקצינים הבכירים מעלים טענות נגד הרב פינטו ומתמודדים עם טענות דומות שהועלו נגדם. ברכה חשף כי הרב פינטו ניסה לשחד אותו לכאורה, אך אתמול פורסם בכלי תקשורת שונים כי ברכה עצמו חשוד בפרשת השוחד; וארביב מתמודד עם פרסומים שלפיהם הוא חשוב בקבלת טובות הנאה מהרב פינטו.

כך יצא שהאחים פישר - כל אחד בנפרד - גויסו למשימה דומה, של הדיפת טענותיו של הרב פינטו נגד לקוחותיהם, וניקוי שמם של קציני המשטרה הבכירים, ככל שאינם מעורבים בפלילים.

אך מתברר כי מדובר במקריות בלבד, שכן מאז נפרדה דרכם המקצועית של האחים פישר (אשר עבדו בעבר יחד במשרד גדעון פישר), הם אינם משתפים פעולה מבחינה מקצועית, וככל הידוע הם גם אינם מצויים בקשר זה עם זה.

עו"ד גדעון פישר מסר בתגובה כי "זה 5 שנים שרונאל אינו עובד עמי, ואיננו מייצגים אף לקוח במשותף. מדובר בצירוף מקרים בלבד. באשר ללקוח שלי, לפני שארביב קיבל את הדרגה האחרונה שלו ואת המינוי האחרון, כל הטענות נגדו נבדקו על-ידי צוות חקירה מיוחד (צח"ם), בראשותו של לא פחות ולא יותר מאשר ניצב יואב סגלוביץ', שהיה ראש אגף החקירות והמודיעין של המשטרה עד לא מזמן, ונמצא כי לא נפל בארביב רבב. דהיינו, אין אפילו פיסת מידע אחת נגדו".

עו"ד רונאל פישר מסר בתגובה כי "תנ"צ ברכה לא חשוד בדבר, כפי שהודיעו הפרקליטות ומח"ש. באשר אליי ואל אחי, אין לי עניין להתייחס לפרסום".

גדעון פישר ייסד את משרד עורכי הדין גדעון פישר בשנת 1995, ומעסיק כיום 35 עורכי דין, יועצים חיצוניים ומתמחים. פישר מתמחה בתחומי המשפט המסחרי, עסקאות בינלאומיות, יישוב מחלוקות וסכסוכים, ליטיגציה, מכרזים ועוד.

רונאל פישר, שהיה עיתונאי ותחקירן ב"מעריב", סיים בהצטיינות את לימודי המשפטים, התמחה במשרד וינרוט ואחר-כך אצל אחיו גדעון. בתום ההתמחות רונאל נשאר לעבוד במשרד של אחיו הבכור, אך פרש ממנו בשל חילוקי דעות מקצועיים.

בין היתר, גדעון פישר לא איפשר, ככל הידוע, לאחיו הצעיר לעסוק בתחום הפלילי. פישר הצעיר החליט לפתוח משרד עצמאי וצמח מהר מאוד לאחד המשרדים הבולטים בייצוג אזרחי-מסחרי וכן בייצוג לקוחות בפלילים.

בשלב זה כל אחד מהאחים לבית פישר כבר הספיק לטעון - לפחות בזירה התקשורתית - כי הלקוח שלו אינו חשוד בפלילים, לא לקח שוחד מהרב פינטו ולא קיבל שום טובות הנאה. הן גדעון פישר בשם ארביב, והן רונאל פישר בשם ברכה, הכחישו את הפרסומים כי אנשי/חוקרי מח"ש המליצו על הגשת כתב אישום נגד לקוחותיהם או כי נפתחה חקירה פלילית נגדם.

הטענות הללו אולי נשמעות דומות, וייתכן כי שילוב כוחות של ברכה וארביב היה עשוי לחזק את התיק נגד הרב פינטו ולסייע לשניים לסיים את הפרשה מבחינתם, אולם גורמים המכירים את האחים אמרו ל"גלובס" כי אין שום סיכוי שהאחים ישתפו פעולה בתיק זה ובכל תיק אחר, "היות שהקרע ביניהם משמעותי, והם אינם מדברים אחד עם השני זה 5 שנים".