נדחתה תביעת יורו ישראל נגד יורם שכטר: "פעל בתום-לב"

יורו ישראל והאחים ארד טענו כי שכטר הטעה אותם באשר למצב הכלכלי של היל"ת, בעלת מותג התקשורת הלו 015, וזו לא עמדה בהתחייבויות כלפיהם ■ ביהמ"ש: שכטר האמין בזמן אמת כי היל"ת תתאושש, ואייל ארד היה מודע לקשיים

בית המשפט המחוזי בתל-אביב דחה לאחרונה את התביעה בסך 3.5 מיליון שקל שהגיש משרד הפרסום יורו ישראל, שבבעלות אייל ויובל ארד, נגד יורם שכטר, הבעלים לשעבר של חברת היל"ת, שהחזיקה בזכויות מותג התקשורת "הלו 015".

האחים ארד טענו בתביעתם מיוני 2012 כי בין החודשים ינואר לאפריל 2012 ביצע יורו ישראל עבור היל"ת רכישות שונות מספקים, ביניהן שלטי חוצות, מודעות בעיתונים וכן זמן פרסום בטלוויזיה וברדיו, בהיקף מצטבר של כ-3.5 מיליון שקל, בהתאם להסכם עבודה בין הצדדים.

בנוסף, נטען בתביעה, במסגרת ההסכם סיפקה יורו להיל"ת גם שירותי יחסי ציבור וייעוץ אסטרטגי, באמצעות משרד יחסי הציבור ארד תקשורת. ואולם לדברי האחים ארד, היל"ת לא שילמה להם בעבור השירותים, והיא לא מכחישה את עצם קיום החוב.

יורו והאחים ארד טענו כי בעת שהתקשר עימם בהסכם, ביצע שכטר הטעיה בוטה ומכוונת כלפיהם בקשר למצבה הכלכלי של היל"ת, תוך שהוא מודע לחלוטין לעובדה כי החברה לא תוכל לעמוד בהתחייבויותיה הכספיות.

לדבריהם, על בסיס המידע המוטעה שנתן להם, נקשר משרד יורו ישראל עם החברה בהסכם העבודה, סיפק לה שירותים שונים וביצע עבורה רכישות מספקים. בכך, נטען, גרם שכטר נזק רב ליורו ישראל, ובהמשך - למספר גדול של ספקי שירותים בענף הפרסום, המבקשים לקבל תשלום עבור שירותים שסיפקו.

כמו כן טענו האחים ארד כי שכטר התחייב כי יהיה ערב אישית לכל חובותיה של היל"ת כלפי יורו ישראל.

השופטת אסתר נחליאלי-חיאט דחתה את הטענות וקבעה כי "בזמן אמת" האמין שכטר שהיל"ת תתאושש, וכי הוא ונציגיו התנהלו בתום-לב מול האחים ארד ולא ידעו שהחברה לא תוכל לעמוד בהתחייבויותיה כלפיהם.

"שכטר ניסה לחלץ את היל"ת מקשייה תוך אמונה שתשוקם... הוא הצהיר כי אייל ארד היה מודע לקשייה של היל"ת, ואף היה שותף ומודע לניסיונות לפתור את המשבר, אליו נקלעה עם חברת פלאפון, או למצער את המשבר התדמיתי", נקבע.

ניסיון וכלים לבדיקת החברה

כן ציינה השופטת כי "התרשמתי שלאייל ארד היו הניסיון והכלים לבדיקת מצבה של היל"ת, והוא אכן עשה כך, הן טרם ההסכם והן לאחר חתימת ההסכם, ובטרם קבלת התחייבויות נוספות של התובעים על עצמם... לא שוכנעתי כי החלטות עסקיות כאלה ואחרות של התובעים ביחס להתקשרות התקבלו אך על בסיס מצגים של שכטר".

השופטת דחתה גם את טענת האחים ארד כי שכטר היה ערב אישית לחובות של היל"ת כלפיהם. "לא השתכנעתי בדבר הסכמת שכטר למתן ערבות אישית שלו, וגם לא הוצג כל חומר ראייתי התומך בכך", פסקה השופטת.

לאור תוצאת פסק הדין, בית המשפט חייב את יורו ישראל ואת האחים ארד לשלם לשכטר את הוצאותיו המשפטיות בסך 35 אלף שקל.