יעקב אטרקצ'י ימזג לאאורה 4 פרויקטים ב-33 מ' ש' במניות

בד בבד תבצע אאורה הנפקת זכויות כך שחלקו של אטרקצ'י, שעומד על 84%, לא ידולל ■ מטרת המהלך: למשוך משקיעים חדשים ולהגדיל פעילות

כשנתיים לאחר שיעקב אטרקצ'י זכה בהתמחרות על רכישת השליטה בחברת הנדל"ן אאורה במסגרת הסדר חוב, הוא מקדם עסקת בעלי עניין שבמסגרתה יכניס לתוכה את הפעילות הפרטית שלו.

ועדת הביקורת ודירקטוריון אאורה אישרו לחברה, שנסחרת בשווי שוק של 130 מיליון שקל, לקלוט ארבעה פרויקטים למגורים שבהם מחזיק אטרקצ'י באופן פרטי, תמורת כ-33 מיליון שקל, שישולמו לאטרקצ'י באמצעות הקצאת מניות.

בד בבד צפויה אאורה לבצע הנפקת זכויות ליתר בעלי המניות בחברה, ולגייס במהלך זה מיליוני שקלים בודדים. כך, חלקו של אטרקצ'י, שעומד כיום על כ-84% מהמניות, צפוי להיוותר ללא שינוי. במסגרת העסקה יוותר אטרקצ'י על חוב של 3.5 מיליון דולר שהזרים לפרויקטים הפרטיים כהלוואת בעלים.

באאורה ציינו היום כי התמורה בעסקה נקבעה על בסיס הערכת שווי, שנערכה לנכסים על ידי מעריך שווי בלתי תלוי, וכי העסקה מותנית בכמה תנאים שבהם אישור בעלי המניות. ככל הנראה, כבעל השליטה באאורה, אטרקצ'י מעוניין לרכז את כל פעילותו בתחום הנדל"ן תחת החברה, בניסיון למשוך משקיעים חדשים ולהגדיל את הפעילות שלה. אם העסקה תצא לפועל, היא תוכל לחזק את הונה העצמי של אאורה ולהגדיל את היקף הפעילות שלה.

מרחיב סדרת אג"ח

במקביל לעסקת בעלי העניין, עדכנה היום אאורה על כוונתה לבצע הרחבת סדרת אג"ח בסך של כ-40 מיליון שקל. זאת, כחצי שנה לאחר שגייסה כ-45 מיליון שקל בהנפקה לא מדורגת, לראשונה מאז עברה לידיו של אטרקצ'י. סדרה זו (ז'), נסחרת כיום בתשואה של 7.2%, במח"מ של 2.7 שנים.

טרם השתלטותו של אטרקצ'י על אאורה, הוא היה שותף-מנהל בחלק מהפרויקטים שלה (שרוכזו בחברה הבת אאורה ישראל), והחזיק בפרויקטים פרטיים של נדל"ן למגורים באזור ת"א, חולון ונתניה.

אטרקצ'י השתלט על אאורה במסגרת הסדר חוב, אחרי שהחברה קרסה תחת ניהולם של הבעלים הקודמים - בועז משעולי ויוסף צליח - שהפנו חלק ניכר מהונה להשקעות בשוקי הנדל"ן של מזרח אירופה. במהלך 2011 נכשלה אאורה מלעמוד בהתחייבויותיה, שהסתכמו בכ-240 מיליון שקל.

במסגרת הסדר החוב ספגו ארבע מתוך שש סדרות האג"ח, בהיקף של 160 מיליון שקל, תספורת אגרסיבית של כ-50%. הפגיעה בשתי הסדרות האחרות, שהונפקו עם ביטחונות, לא הייתה משמעותית.

מאז שנכנס לחברה אטרקצ'י ממקד את פעילותה בתחום המגורים בישראל, שנהנה מפריחה ועלייה בביקושים. כיום מקדמת אאורה הקמה של כ-3,000 יחידות דיור במסגרת 19 פרויקטים של בנייה למגורים, ומתרכזת בפעילות באזורי ביקוש במרכז הארץ.

בסוף 2013 זכתה החברה במרכז להקמת 225 יחידות דיור באור עקיבא, וכן זכתה להתקדמות משמעותית בתוכנית פינוי-בינוי בשכונת מורשה שברמת השרון, עם קבלת האישור הנדרש מהוועדה המקומית לתכנון ובנייה.