מג'יק ג'ונסון הציל את קבוצת כדורסל הנשים של לוס אנג'לס מסגירה

אגדת הכדורסל והתאגדות המשקיעים שרכשו איתו ב-2012 את קבוצת הבייסבול של הדודג'רס - מוסיפים לפורטפוליו שלהם גם את לוס אנג'לס ספארקס

קבוצת ה-WNBA לוס אנג'לס ספארקס ניצלת מסגירה, לאחר שהתאגדות המשקיעים שרכשה ב-2012 את פרנצ'ייז הבייסבול לוס אנג'לס דודג'רס, ביניהם אגדת הכדורסל מג'יק ג'ונסון - החליטה לרכוש אותה. כך מפרסם ה"-L.A טיימס".

הספארקס נכנסו לסכנת סגירה ממשית לאחר שהבעלים של הקבוצה הודיעו לראשי ליגת כדורסל הנשים האמריקאית, כי הם מפסיקים להפעיל את הקבוצה, ומסירים ממנה כל אחריות לקראת עונת 2014. נציגת הבעלים, פאולה מדיסון, חשפה כי מאז לקחה החברה שבבעלות משפחתה את ניהול הספארקס ב-2007, היא הפסידה 12 מיליון דולר, כולל 1.4 מיליון דולר בשנה האחרונה, בנוסף לתחזית קודרת להפסד של מיליון דולר נוספים ב-2014. הקבוצה גם איבדה לאחרונה את הספונסר הראשי שלה - חברת הביטוח פארמר.

ב-WNBA יש 12 קבוצות, כשמחציתן שייכות ל-NBA, ושש קבוצות אחרות, ביניהן הספארקס - נמצאות בידיים פרטיות.

קבוצת הרכישה של הספארקס, שזכתה בשתי אליפויות WNBA במהלך 17 השנים שלה בליגה, כוללת כאמור את מג'יק ג'ונסון - ואת מרבית המשקיעים שחברו אליו לרכישת הדודג'רס במארס 2012 תמורת סכום של 2.15 מיליארד דולר, במה שהפכה לעסקת העברת הבעלות היקרה ביותר בהיסטוריה של הספורט.