תיק ההשקעות של רוברט לבנדובסקי: באיירן מינכן, ואפליקציה חדשנית

החלוץ הפולני של דורטמונד, שיעבור לאלופת גרמניה בסוף העונה, נכנס לאחרונה כמשקיע בסטארט-אפ Scondoo, שמציע הנחות על מוצרים

רוברט לבנדובסקי, החלוץ הנפלא של בורוסיה דורטמונד שיצטרף בקיץ לאלופת הבונדסליגה באיירן מינכן - מבצע מהלכים כלכליים נוספים מלבד החתימה שלו במועדון העשיר ביותר בגרמניה, שבוודאי תביא איתה העלאת שכר משמעותית עבור הפולני.

התקשורת הגרמנית מפרסמת כי לבנדובסקי, 25, השקיע כספים בסטארט-אפ המקומי Scondoo. האפליקציה של החברה, שזמינה למחזיקי אנדרואיד ואייפון, מציעה הנחות למשתמשים עבור מצרכי מזון וטיפוח שהם נתקלים בהם בסופרמרקטים, ומטרתה היא בעצם לעקוף את דמי ה"תיווך" שגובות רשתות הקמעונאות המסורתיות עבור מכירת הסחורות. חברות כמו נסטלה וג'ונסון אנד ג'ונסון הן חלק מאלו שכבר עובדות עם האפליקציה.

אחד מיועציו של לבנדובסקי אמר ל"ברלינר מורגנפוסט": "טכנולוגיות חדשות ואינטרנט הם תחומים מסוכנים, אבל אלו תעשיות שיש להן פרפסקטיבה טובה. רוברט אהב את הרעיון". לבנדובסקי מצטרף לקרנות ההשקעות הגרמניות Point Nine Capital ו-Heilemann Ventures, ולחברת השכרת הרכב Sixt שכבר השקיעו ב-Scondoo.

לבנדובסקי, שכבש קרוב ל-100 שערים עבור דורטמונד מאז הגיע אליה מלך פוזנאן הפולנית ב-2010, חתם בבאיירן על חוזה לחמש עונות (עד תום עונת 2018/19), אליה יעבור בתום העונה בהעברה חופשית, לאחר סיום חוזהו בבורוסיה. על-פי דיווחים שונים, רק מענק החתימה שלו במועדון מבוואריה יעמוד על כמעט 12 מיליון אירו (לא כולל שכר בסיס).