אלופת הרכישות: קבוצת WPP רכשה 54 חברות ב-2013

קבוצות הפרסום רכשו אשתקד בעיקר סוכנויות קטנות המתמחות בנישות בענף

קבוצת WPP היא "אלופת הרכישות" של שנת 2013 בתחום הפרסום, אחרי שסגרה אשתקד עסקאות לרכישת 54 חברות. אחריה ברשימה נמצאת קבוצת פובליסיס עם 19 עסקאות. מדובר בנתון מפתיע, שכן יו"ר ומנכ"ל פובליסיס, מוריס לוי, נחשב למנהל שמחפש באופן תמידי רכישות ברחבי העולם.

נזכיר כי בשנת 2013 נחתמה עסקת ענק למיזוג בין פובליסיס לאומניקום, שעוברת בחודשים האחרונים תהליכי אישור רגולטוריים במדינות השונות, שבהן למיזוג עשויה להיות השפעה.

מפילוח העסקאות עולה כי קבוצת אינטרפבליק מובילה בתחום הרכישות בתחום הסלולר, לאחר שחתמה על 3 עסקאות גדולות בתחום.

ג'ים האוטון, שותף בפירמת המחקר Results שסקרה את העסקאות הבולטות, אומר כי לא הייתה ב-2013 עסקה לרכישת חברות גדולות, אלא בעיקר עסקאות לרכישת סטארט-אפים וחברות קטנות שמתמחות בנישות בתחום הפרסום.

האוטון מוסיף כי סוג נוסף של עסקאות היה במסגרת ההתרחבות הגלובלית של קבוצות הפרסום והרצון שלהן לרכוש חברות פרסום בשווקים חדשים. לדבריו, ב-2014 נראה האצה במספר העסקאות, בעיקר בתחומי המדיה החברתית והמרקום.

בקרב חברות הטכנולוגיה והאתרים הגדולים, יאהו הייתה האקטיבית ביותר עם 20 עסקאות, כשהגדולה ביותר הייתה רכישת טאמבלר תמורת 1.1 מיליארד דולר.

פייסבוק במקום השני עם שבע רכישות ב-2013, אך היא אותתה לאחרונה על שינוי מגמה עם רכישת אפליקציית וואטסאפ תמורת 19 מיליארד דולר.

קבוצות הפרסום
 קבוצות הפרסום