משרדי הפרסום יהושע וגיתם וחברת הדיגיטל iandm משיקים חברת פרפורמנס

החברה, שתישא את השם Ocean, תנסה לנגוס מנתח השוק של מקאן אריקסון ששולטת בתחום

התחרות בשוק הפרפורמנס בישראל הולכת ומתחממת: ל"גלובס" נודע כי משרדי הפרסום יהושע TBWA, גיתם BBDO וחברת הדיגיטל iandm מקימים במשותף חברת פרפורמנס הנושאת את השם Ocean. מדובר בחברה אחות לחברת המדיה TMF שתנוהל על-ידי עומר כהן, תחת האחריות של סמנכ"ל המסחר והדיגיטל של TMF גיא שמחון.

הפרפורמנס הוא כיום אחד המוצרים המבוקשים ביותר בשוק הדיגיטל. הרעיון המסחרי הוא פשוט: פרסום מבוסס תוצאות כשהלקוח משלם לא עבור חשיפה אלא עבור הלידים והתוצאות. עד לפני שנה נשלט השוק בידי שחקן אחד בלבד: יוניברסל מקאן שרכשה את חברת סקינדו לה הייתה את הטכנולוגיה הדרושה. אחריה ניסו גם משרדי פרסום נוספים להיכנס לשוק ועד עתה השחקן הרציני הנוסף שניסה להתבסס היה קבוצת אדלר-חומסקי שפועלת בשיטה דומה לזאת של סקינדו. בשיטה זאת משתלב המפרסם בתוך מערכת קיימת בה הוא קונה לידים שהוא אינו יודע מהיכן הגיעו ומה איכותם. במציאות כזאת הוא לא יודע מהיכן מגיע הליד האיכותי שבסופו נסגרת עסקה.

לדברי שמחון, בשיטה הזאת יש הרבה מקום לטעויות, בזבוז כסף ומתן אפשרות לחברת המדיה ליצור התקשרויות במקום שמתאים לה - ולא בהכרח במקום הטוב ללקוח. Ocean מתיימרת להציע מודל חדש במסגרתו היא בונה עבור לקוחות רשת המותאמת להם. החברה אמנם מקימה ומנהלת את המערכת אבל בגלל שהספקים גלויים הלקוח יכול לעשות אופטימיזציה ולהפנות את המשאבים לספקי המדיה שמניבים לו עסקה בסופו של תהליך מכירות.

שמחון טוען עוד ש"עבור הלקוחות העולם העתידי בנוי על אמצעי רכישה אוטומטיים. כבר היום רוב המדיה הדיגיטלית בעולם מתנהלת ככה: גוגל, פייסבוק ובורסות פרסום. למציאות הזו קמה Ocean עם 2 חטיבות - אחת המקימה ומנהלת תוכניות אפיליאייט והשנייה שעוסקת בטריידינג דסק לרכישת מדיה בבורסות פרסום. רשתות האפיליאייט הן שלב בדרך והן יכחדו או יצומצמו - יספקו לידים רק ללקוחות שאינם בהכרח ממותגים כגון תעשיית הגיימינג ואתרי מסחר אלקטרוני. לקוחות בחול שעושים פרפורמנס לא מוכנים לעבוד בלי לדעת את היעד של הפרסום. האם אפשר לדמיין בנק שלא יודע איזה אתר או מקדם את הקמפיין שלו רק בגלל שרשת האפיליאייט אינה מוכנה לחשוף את מקורותיה? השוק היום בישראל בנוי בדיוק על זה: חברת פרפורמנס המבוססת על מודל של אפיליאייט נטוורק".

לדבריו, "אנחנו מראש רצינו להקדים בצעד את השוק. Ocean לא רוצה לבוא מנקודת המבט של המדיה, אלא להקים ללקוח פרייבט נטוורק משלו. אנחנו ניתן לו תשתית של תוכנית אפיליאייט המיועדת לו וניתן לו כלים לעשות אופטימיזציה על המכירות שלו ולא על הלידים שלו וכאן טמון ההבדל המהותי".