בובליל: "אל תשקרו לעצמכם - מחירי הדירות לא יירדו השנה"

נשיא התאחדות בוני הארץ בוועידת הנדל"ן של "גלובס": "הקבלנים בישראל יודעים ורוצים לבנות דירה של 700 אלף שקל" ■ בובליל: "מצוקת הדיור היא לא מכה משמיים ולא צונאמי. אפשר לפתור אותה עם נחישות"

"לצערי הרב חלפה עוד שנה ושום דבר לא השתנה. יש רצון טוב, המליכו מלך בדמות קבינט הדיור, מתקבלות החלטות נכונות ונהדרות אבל הן לא מתבצעות. לשרים אין את היכולת להעביר את ההחלטות לידי ביצוע, הן נתקעות בפקידות. כל עוד השרים לא ידאגו שהפקידים שלהם יבצעו את ההחלטות, שום דבר לא יתקדם וזה מסרס את המערכת", כך אמר היום (ד') נשיא התאחדות בוני הארץ ניסים בובליל במליאת הפתיחה של ועידת ישראל לנדל"ן 2014 שמתקיימת בת"א. במליאה, במעמד שר הבינוי והשיכון אורי אריאל, משתתפים ניסים בובליל, נשיא התאחדות בוני הארץ; אלדד פרשר, מנכ"ל בנק מזרחי- טפחות; ד"ר קובי ברוידא, יועץ למנהל חטיבת המחקר בבנק ישראל; ואמיר לוי, הממונה על התקציבים במשרד האוצר.

לדברי בובליל, "הקבלנים בישראל יודעים ורוצים לבנות דירה של 700 אלף שקל. שהממשלה רצתה מחיר למשתכן, אפשר למכור דירות במחירים כאלה, אם הממשלה רוצה היא יכולה לדאוג לכך. כאשר רוצים, יכולים".

עוד אמר בובליל: "אנחנו רואים כבר קרוב לשנתיים מקדמים את הרפורמה בתכנון ובבנייה, הולכים לכיוונים נכונים אבל עד היום היא לא עברה ואני לא יודע מתי היא תעבור. ב-2014 המחירים לא יירדו למרות מי שרוצה לשקר את עצמו".

בובליל התייחס לתוכנית המתאר בת"א שהופקדה להתנגדויות, ואמר כי "מדובר על 75 אלף דירות חדשות כדי לענות על הביקוש. עיריית ת"א אמרה שתבנה 30 אלף דירות - זה אומר שהמחירים בת"א לא יירדו. נקודה".

"מצוקת הדיור היא לא מכה משמיים ולא צונאמי. אפשר לפתור אותה עם נחישות", סיכם בובליל.

בין הדוברים בפסגה ניתן למצוא עוד את שר הפנים גדעון סער, שר האוצר יאיר לפיד, השמאי הממשלתי הראשי טל אלדרוטי ועוד רבים אחרים.