הפרסומות הזכורות והאהובות: הקשישה של yes מובילה

גיאוקרטוגרפיה: הוט ו-yes ניהלו השבוע "קרב" פרסומות על המסך, והיו צמודות מבחינת רמת הזכירות אליהן

בראש טבלת הפרסומות האהובות והזכורות ביותר מדורגת השבוע הפרסומת של חברת הלוויין yes, באמצעות משרד הפרסום מקאן אריקסון, שבה אישה קשישה מבקשת מבחור צעיר לעזור לה להיכנס לדירתה לאחר שהיא לא מוצאת את המפתח שלה. הבחור נכנס דרך החלון ופותח את הדירה לקשישה, אך לבסוף היא מתגלה כשודדת מתוחכמת. שיעורי האהדה לפרסומת (19.4%) נמוכים ב-10% מהממוצע החצי שנתי של הפרסומות המובילות, העומד על 21.2%, בעוד ששיעורי הזכירה לפרסומת (7.2%) נמוכים ב-30% מהממוצע החצי שנתי, העומד על 10.8%.

איציק השקו, סמנכ"ל קבוצת גיאוקרטוגרפיה, מציין כי על המסך מתקיים "קרב ענקים", באמצעות שתי פרסומות מושקעות של yes ושל חברת הכבלים הוט, אשר צמודות מאוד הן ברמת ההשקעה והן ברמת הזכירות. יחד עם זאת, ז'אנר עולם הטלוויזיה מחו"ל המשתקף בפרסומות של yes, גובר הפעם ברמת האהדה על פני ז'אנר עולם הטלוויזיה הישראלי, המשתקף בפרסומת של הוט.

השקו מציין כמעניין את הכניסה של הפרסומת של כי"ל, שנכנסה השבוע למדד. "הפרסומת, שהיא בעיקרה הסברתית, הצליחה בכל זאת להיכנס למקום האחרון ברמת הזכירות, למרות שבאופן מסורתי פרסומות לענפים אלה אינן מצליחות בכך".

קמפיין הוט, באמצעות ראובני-פרידן IPG, שבו מושק המוצר החדש של החברה, ה-Fiber Box, הוא המושקע ביותר מבחינה תקציבית מבין כל הקמפיינים, הפרסומות והחסויות ששודרו במהלך השבוע האחרון, עם השקעה של כ-2 מיליון דולר (לפי נתוני יפעת בקרת פרסום). קמפיין הפרסומות המושקע ביותר בשבוע שעבר היה של חברת אורנג', עם סך השקעה נמוך משמעותית, שעמד על כ-1.5 מיליון שקל.

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה, כי מספר הפרסומות והחסויות ששודרו השבוע נמוך ממספרן בשבוע שעבר, ועומד על 472 (לעומת 495 בשבוע שעבר). למרות זאת, סך התקציבים שהושקעו השבוע בקמפיינים הפרסומיים גבוה מזה שהושקע בשבוע שעבר, ועומד על כ-42.9 מיליון דולר (לעומת 37.2 מיליון דולר בשבוע שעבר).

פרסומות 13
 פרסומות 13