הפשע לא משתלם

הנה כל הסיבות לצפות דווקא עכשיו בסרט "החבר'ה הטובים"

"החבר'ה הטובים", ה' 22:00, "הוט פריים"

אלמלא הייתה סדרת "הסנדק" לאחת המשובחות והמצליחות בתולדות הקולנוע, אפשר שהיינו מגדירים את הסרט הזה כ"סרט המאפיה הטוב בכל הזמנים". אין כאן את הפתוס האיטלקי נוסח משפחת קורליאונה, אבל כנראה שיש כאן קרבה גדולה הרבה יותר למציאות. כאן אף אחד לא "ישן עם הדגים" או מתעורר עם ראש כרות של סוס במיטתו, אבל יש כאן דיוקן של מי שצמח אל חיי הפשע, נהנה מהם, התעשר בזכותם והתרסק בגללם.

מרטין סקורסזה עובד כאן עם צוות שחקנים משובח. על רוברט דה נירו (בתפקיד מאופק יחסית) תמיד ידענו, אבל ג'ו פשי ומעל כולם ריי ליוטה, עושים כאן תפקידים נהדרים. ממש כמו ב"הזאב מוול סטריט" המשובח, הסרט הזה לוקח את החוויה לקצוות: כשהוא מצחיק, כשהוא מטריד, כשהוא מגעיל - הצופה עובר את אותן חוויות עם אותו מנעד רגשי כמו הגיבור. למי שהצליח איכשהו להחמיץ את הסרט הזה עד היום: מדובר בדרכו של בחור צעיר במעלה ההיררכיה של ארגון פשיעה, עד שהוא הופך לחייל בדרגה גבוהה (אם כי לא לבוס) בתוך הארגון, כשעיסוקו משתלט בהדרגה על כל תחום אחר בחייו. למה "נזכרתי" עכשיו להמליץ על סרט מוכר? מפני שלכל מי שצפה ב"הזאב מוול סטריט", מצפה רטרוספקטיבה מעניינת, אולי פחות נועזת (גם כאן הגיבור שואף לא מעט קוקאין, רק שהוא לא עושה זאת מישבנה של זונה), אבל לא פחות מהנה.

חפש את האישה

"איך פגשתי את אמא", שבת 19:05, "יס קומדי"

הגיע הזמן להודות שעונה התשיעית והאחרונה לסדרה המצליחה הזאת, היא טובה ומעצבנת בעת ובעונה אחת. את הטוב נדמה שלא צריך להסביר: אחרי תשע עונות, ההרמוניה בצוות השחקנים מצוינת, הכתיבה טובה כרגיל והתוצאה היא מוצר טלוויזיוני מוצלח כמעט בלי תקלות: מי שמכיר את הסדרה יודע בדיוק למה לצפות - 25 דקות של הנאה.

וזה בדיוק מה שמעצבן בעונה הנוכחית: הסדרה, שבעונות הראשונות שלה הצליחה לחדש ולהפתיע, איבדה את הברק. התרגיל שהפך את העונה הנוכחית והאחרונה של הסדרה למשהו שמתרחש בימים האחרונים לפני חתונתם של רובין וברני, עבד לא רע בהתחלה, אחר כך התחיל לטבוע בים הפלאשבקים, ועוד לפני שמעריציה הקבועים של הסדרה החלו לתהות מי מושך את השטיח מתחת לרגליהם ומקרב את רובין עד כדי מרחק נגיעה מחתונה עם ברני (כשברור שההפי-אנד היחידי לסדרה יהיה משהו שיגרום לאיחוד המחודש והמיוחל בין רובין לטד), זכינו להכיר את אשתו המיועדת של טד, זאת שעליה הוא מספר לילדיו את הסיפור, או שמא לא? מכל מקום, הפרק ה-200 של הסדרה, מסופר כולו מנקודת המבט של הרעיה המיועדת: כיצד נתקלה בטד, החמיצה אותו וחיה את חייה במקביל לשלו, בלי לדעת היכן הוא. כרגיל בסדרה, גם הפרק הזה יהיה מהודק ומהוקצע. מהודק מדי.