זיו סגל: "המדדים בוול סטריט יבצעו מהלך דרמטי ביום שני"

סגל: למדד S&P 500 ניצבת תמיכה ברמה של 1,825-1,840 נקודות והתנגדות ב-1,852 נקודות

מדדי המניות בוול סטריט עשויים לבצע "מהלך דרמטי" ביום שני עם פתיחת המסחר, כאשר למדד S&P 500 ניצבת תמיכה ברמה של 1,825-1,840 נקודות והתנגדות ב-1,852 נק' - כך מעריך זיו סגל, המנתח הטכני של "גלובס".

"חודשיים וחצי עברו מתחילת השנה, תנודתיות רבה קבלנו ממדדי ניו יורק ומעט שינוי בסיכומו של עניין", כותב סגל בסקירתו השבועית. "למי שדרוך כמונו, הן להגן מפני ירידות שערים והן להיות ערוך לעליות שערים, חודשיים וחצי של עבודה בניוטרל הם עניין מעייף למדי. עבדנו, בחרנו מניות, פתחנו וסגרנו הגנות, ובסוף חזרנו לאותו מקום. מניחים שתחושה זו משותפת למשקיעים רבים. חשוב מאד בראש ובראשונה לזכור שיש גם תקופות כאלו בשוק אבל לשוק עצמו אין זיכרון ואין תשישות. ביום שני יפתח המסחר בוול סטריט ויש סיכוי שהמדדים יבצעו מהלך דרמטי. השאלה לאיזה כיוון. כאן אנחנו מגיעים להסבר ביחס לכותרת שבחרנו".

הכותרת עליה מדבר סגל היא "שינה או לוח שנה", והוא מסביר כי לאחר חודשיים וחצי של שינה, הגיע הזמן לתת לסטטיסטיקה לדבר. לדבריו, "בשבועות האחרונים אסטרטגיית המסחר שהצענו כללה הגנה באמצעות אופציות PUT על תיק המניות. מספר אינדיקטורים העידו על סיכוי למהלך ירידה משמעותי וימי ירידות השערים שהיו גרמו לתחושה שהנה זה מתחיל. בפועל, מדד ה-S&P 500 נשאר מעל 1,840 נק' ומעל הממוצע הנע ל-50 יום. רוסיה, סין... שוק המניות הפגין עוצמה. בכל מקרה, ההגנות שיפרו את איכות השינה והבחירה שלא להמשיך בהן, כפי שנסביר להלן, היא כמובן שלא לטובת עניין זה.

"לוח שנה: צריך לזכור שאנחנו עדיין במה שנקרה ששת החודשים הטובים של השנה. נובמבר-אפריל. על פי הסטטיסטיקה של לוח השנה, השבוע הבא אמור להתחיל עם שעטת שורים. מכיוון שהאינדיקציות הטכניות ביחס לשוק הן סותרות, נראה כי יש לתת ללוח השנה להכריע. במילים אחרות, באין דעה, הולכים עם המגמה והסטטיסטיקה. זה הפרוטוקול הסטנדרטי של החלטות שגם מגן עלינו מבלבולי מוח עצמיים מיותרים".

כאמור, סגל טוען כי בשבוע הבא יש לעקוב מקרוב אחר נקודות המפתח ב-S&P 500 - רמת 1,825-1,840 נק' כתמיכה ורמת 1,852 כהתנגדות.

"פריצה של אחת הרמות הללו, שברור שתהיה בהקדם, תיתן איתות לבחירת המשקיעים. נקווה שההסתמכות על לוח השנה תוכיח את עצמה", סיכם סגל.