עו"ד שעבד עבור רשות המסים חשוד במעילה של 16 מ' ש'

הפרקליטות אמורה להכריע בקרוב אם להעמיד את דוד לוי לדין ■ לוי: "הוציאו עלי חוזה כי חשפתי ברשות המסים 'תעשייה' של הפחתות מסים במאות מיליונים לקבלנים מסיבות פסולות ■ רשות המסים: "בליל של עלילות"

פרקליטות מיסוי וכלכלה אמורה להכריע בקרוב בתיק נגד עו"ד דוד לוי (59) כונס נכסים ותיק מטעם רשות המסים, נגדו התנהלה בשנה האחרונה חקירה ביחידה הארצית לחקירות הונאה במשטרה (יאח"ה). זאת, בחשד שמעל בכספים שהצטברו אצלו בנאמנות במסגרת 33 תיקים של כינוסי נכסים. גובה המעילה הוערך במשטרה בסכום של כ-16 מיליון שקל. תיק החקירה הגיע לאחרונה לפרקליטות מיסוי וכלכלה, לידי התובע נועם עוזיאל, להחלטה אם להעמידו לדין.

עו"ד לוי מטפל ב-17 השנים האחרונות במאות תיקי כינוס, יותר מכל כונס הפועל מטעם רשות המסים. הוא נחשב מקורב לכל ראשי רשות המסים ואגפיהם, עד וכולל תקופתו של איתן רוב כמנהל רשות המסים. היחסים בין לוי לבין מחלקת גבייה ואכיפה של רשות המסים עלו על שרטון, כאשר חל שינוי באופן תשלום שכר הטרחה של כונסי נכסים. לוי טוען שההתנכלות כלפיו החלה משסירב לוותר על שכר הטרחה בתיקי כינוס של קבלן הקשור למשפחת פשע, בו בוצעה הפחתה של 160 מיליון שקל בחובו של הקבלן.

הרשמים המליצו לפנות למשטרה

במקביל לחקירה נגדו, לוי מאשים את רשות המסים בהתנכלות כלפיו, בגלל שחשף, לטענתו, "תעשייה" של הפחתות מס לחייבים המצויים בכינוס נכסים מטעם רשות המסים, בעיקר קבלנים. לוי התלונן לאחרונה במשטרה בעניין זה.

בדוח מבקר המדינה משנת 2012 נמתחה ביקורת חמורה על מחדלים באגף הגבייה של רשות המסים על גביית חובות. "ישנם כשלים בתהליך האיתור של עברייני מס והענשתם", נאמר בדוח המבקר, "תיקים של עבריינים נסגרו ללא סיבה ראויה". לדברי לוי, בתיקים שניהל מדובר בהפחתות מס בסכומים של עשרות מיליוני שקלים, וזאת מסיבות פסולות וחשודות. לוי הצביע על 6 תיקי כינוס בולטים של קבלנים ידועים, בהם, לפי המסמכים שבידיו, הופחתו חובות בהיקף של כ-250 מיליון שקל.

לוי טען דברים אלה גם בהליכים בלשכת ההוצאה לפועל בכפר סבא, שם הוא מנהל את עיקר תיקי הכינוס שבידיו. רשות המסים טענה בהליכים אלה, שעו"ד לוי הוא מטרידן, קנטרן, ועושה שימוש פסול בהליכי משפט. לטענת הרשות, לוי מנצל הליכים משפטיים באופן ציני, ומעלה "טענות שאין בהן דבר וממילא הן מוכחשות, טענות שאינן ראויות כשלעצמן, תוך פגיעה בכבודם של נושאי משרה ציבורית".

מספר רשמים בלשכת ההוצאה לפועל בכפר סבא ביקרו את התנהגותו של עו"ד לוי בגין עיכוב כספים שנמצאו אצלו בנאמנות ואת טענותיו לקיזוזים. שלושה רשמים המליצו למחלקה המשפטית במחלקת הגבייה והאכיפה ברשות המסים, לפנות למשטרה כדי לחקור את מה שהתרחש במספר תיקי כינוס נכסים של לוי. בעקבות החלטות אלה התלוננה רשות המסים נגד לוי ונפתחה נגדו החקירה ביאח"ה.

"לוי מנסה להיחלץ מאימת הדין"

מבקר הפנים של רשות המסים, רו"ח אמיר כהן, דיווח לפני שבועות אחדים למנהל הרשות, משה אשר, ולסמנכ"ל לגבייה ואכיפה, זאב פורת, במסמך המוגדר "חסוי-רגיש", כי בדק את טענותיו של עו"ד לוי, ומסקנתו היא ש"לא נמצאה התנהלות לא תקינה".

מפרקליטות מיסוי וכלכלה מחוז ת"א נמסר כי "התיק נמצא בטיפול מתקדם וטרם התקבלה החלטה".

מרשות המסים נמסר: "מאחר והפרשייה נמצאת בחקירה משטרתית וטיפול הפרקליטות, אנו מנועים מלחשוף מידע שעשוי לפגוע בהליכים. כונס הנכסים, עו"ד דוד לוי, הועסק כבא-כוח של אגף מס הכנסה לצורך מימוש נכסי מקרקעין של חייבי מס בהוצאה לפועל. עם הקמתה של רשות המסים, החליטה הנהלת הרשות להרחיב את מעגל הכונסים הפועלים מטעמה. במסגרת זו, נבחרו 21 משרדי עורכי דין, כשעו"ד לוי היה אחד מהם, ונחתמו הסכמי העסקה זהים בתוכנם עם כל עו"ד בנפרד, כששכר טרחתם נקבע בנספח זהה להסכם. גם עם התרחבות הפעילות לא 'קופח' עו"ד לוי לעומת יתר הכונסים, ואף קיבל את נתח הפעילות הגדול ביותר.

"לאחר שעלה ברשות המסים חשש כבד לגורל הכספים שהופקדו ככונס בידיו של עו"ד לוי, ולאחר שרשמי ההוצאה לפועל לא חסכו במילים בדבר התנהלותו הבעייתית ודרשו בהחלטות גורפות בעשרות תיקים בהם הוא טיפל, את העברת העניין לחקירה משטרתית, הוגשה נגדו למשטרה תלונה על-ידי הרשות לאכיפת הגבייה.

"כפי שעלה מבקשת המעצר שהגישה המשטרה על בסיס אותה תלונה, ובגינה אף הוארך מעצרו, עו"ד לוי נעצר בחשד כי העביר לשימושו הפרטי חלק מכספי התמורות בגין עסקאות המכר של רכוש בתיקים בהם טיפל. העבירות המיוחסות לו הן גניבה בידי מורשה, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ועבירות לפי חוק איסור הלבנת הון. בהחלטה להאריך את מעצרו קבע ביהמ"ש, כי קיים חשד סביר לביצוע העבירות המיוחסות לחשוד.

"טענותיו של עו"ד לוי הינן חסרות כל בסיס ונובעות מניסיונו להיחלץ בדרך לא דרך מאימת הדין בעקבות החקירה בעניינו, תוך העלאת בליל עלילות, כדי לייצר מצג שווא של קונספירציות אפלות. כל זאת, תוך פגיעה חמורה ברשות ציבורית. טענות אלה ואחרות כפי שהועלו בתצהירים שהגיש במסגרת הליכי הוצאה לפועל ושהוצגו על-ידכם, נבחנו לבקשת הנהלת רשות המסים ופרקליטות המדינה ועל-ידי מבקר הפנים ונציב הקבילות של הרשות. בדיקה מעמיקה של המבקר העלתה כי לא נפל כל פגם בטיפול הרשות או מי מעובדיה בתיקים הללו.

"בשל חובת הסודיות, אנו מנועים מלהתייחס לכל מקרה לגופו, אך ככלל יצוין כי בתיקים שהוצגו להתייחסותנו, למעט תיק אחד, הופחת סכום המס שנדרש במסגרת הכללים שנקבעו במבצע 'מס וחלילה' להסדרת חובות מיסוי מקרקעין, שהתנהל בשנת 2005, ובמסגרתו ויתרה הרשות לכלל החייבים שהסדירו חובם על מלוא הקנסות, הריבית וההצמדה. בתיק נוסף הופחת כדין חוב שנקבע בשומה על-פי שפיטה, בהיעדר דוח, זאת לאחר שהוגשו הדוחות, ובהתאם להסכם שנחתם עם פקיד השומה, עוד בטרם הוקמה הרשות.

"לא ידוע לנו על תלונה שהוגשה למשטרת כפר סבא על -די עו"ד לוי. מבירור שערכנו ולמיטב ידיעתנו, התלונה שהוגשה נגנזה על-ידי יאח"ה".

לוי: "הוציאו עליי חוזה"

עו"ד לוי מסר בתגובה: "כעו"ד שייצג את רשות המיסים במשך 17 שנה בגביית חובות של כ-90% מחייבי המס במדינה בעלי נדל"ן, נוכחתי בפעולה סיטונאית של בכיר ברשות המסים, שמחק במשך שנים חובות מס בהיקף של מיליארדי שקלים לבעלי הון ולמשפחות הפשע.

"בשלוש השנים האחרונות פעלתי לחשיפת עובדות אלו בפני הרשויות, ואז התברר לי, כי בכירים במשטרה שותפים להתארגנות פלילית זו, ובתי המשפט ומבקר המדינה נרדמו בשמירה ומסרבים להתעורר. כל מי שפועל לחשיפת פעולות 'המאפיה' כמוני, מוציאים עליו חוזה והוא נרדף עד חורמה.

"התוצאה: כל העושר במדינה מוזרם מקופת המדינה לידי בעלי הון, למשפחות הפשע ולפקידים מושחתים, כאשר כל יתר הציבור משלם את המחיר בדרך של האמרת מחירים על מוצרים ושירותים, ואילו לשכבות החלשות פשוט אין מה לאכול. נראה לי שהגיע הזמן שעם ישראל יתעורר".