מגישת "מבט" מרב מילר זומנה לשימוע לפני פיטורים

ההערכה היא כי מנכ"ל רשות השידור, יוני בן מנחם, מבקש לשנות את מהדורת "מבט" ולשלב את העיתונאית גאולה אבן עם שובה מחופשת הלידה בסוף החודש הקרוב ■ למילר הוצע לעבור להגשה של מבזקי חדשות בשכר נמוך משמעותית

מגישת "מבט" בשנים האחרונות, מרב מילר, זומנה לשימוע לפני פיטורים - כך נודע ל"גלובס. עוד נודע, כי למילר הוצע לעבור מהגשת מהדורת "מבט" לתפקיד הגשה של מבזקי חדשות בשכר נמוך משמעותית.

כפי שפורסם בראשונה ב"גלובס", ההערכה היא כי מנכ"ל רשות השידור, יוני בן מנחם, מבקש לשנות את מהדורת "מבט" ולשלב את העיתונאית גאולה אבן עם שובה מחופשת הלידה בסוף החודש הקרוב. במסגרת זאת, גם אמיר איבגי ומיכל רבינוביץ', המגישים האחרים של "מבט", יועברו מתפקידיהם.

בשנת 2008 מונתה מילר להגיש את "מבט" לצד ינון מגל, במסגרת מה שהוגדר על-ידי ההנהלה הקודמת בראשותו של מוטי שקלאר, כריענון של המהדורה. השניים החליפו את חיים יבין שפרש מהגשתה לאחר 40 שנה ברשות השידור, ונחשבו לבשורת השידור הציבורי. זמן לא רב לאחר החלפת המהדורה עזב מגל את תפקידו בערוץ 1 והגיש תביעה על התנכלויות מתמשכות ופגיעה בעבודתו. על-פי גורמים ברשות השידור, מאז ידעה גם מילר - עובדת רשות השידור קרוב ל-15 שנה - תקופות לא קלות, ונעשו ניסיונות תכופים לפגוע בחוזה העסקתה.

בכל פעם שהתפנה בעבר כיסא מגיש "מבט" עלה שמה של אבן כמגישת מהדורת החדשות המרכזית של הערוץ הראשון. היא הייתה מגישת החדשות הראשונה בישראל שהובילה אי-פעם מהדורת חדשות לבדה, כשבשנת 98' נבחרה להחליף את חיים יבין שעבר לערוץ 2. אולם, כשיבין החליט לחזור לרשות השידור, היא הודחה מתפקידה.

בשנת 2008 הוחלט לבנות בעבור אבן תוכנית דעתנית שתהלום את מידותיה, "המוסף". אבן עדיין לא מוכנה לשוב לתפקיד מגישת "מבט", אם תישאר המהדורה המרכזית כפי שהיא, וההערכה היא שברשות השידור מבקשים לשוב ולהאריך את המהדורה לשעה ולשנות את אופן ההגשה כך שיתאים לאבן.

הצבתה של אבן, רעייתו של שר הפנים גדעון סער, בתפקיד מפתח בערוץ 1 משמעותית לרשות השידור בימים אלה, בהם מבקשים לסגור אותה ולפתוח רשות אחרת תחתיה.

בעצרת תמיכה בעיתונאי רשות השידור, שבה השתתפה אבן אתמול (ג'), היא הייתה הדוברת היחידה שתקפה אישית את השר ארדן והציעה לו לסגור את המשרד לפיקוד העורף במקום את רשות השידור.

ברשות השידור לא הגיבו לשאלות בנושא.

סוכנה של מילר, מאיר קוטלר, מסר: "אין תגובה".

אבן הכחישה את הדברים.