איזו קבוצה הפסידה הכי הרבה כסף בספורט האמריקאי ב-2013?

ניקס? יאנקיז? דווקא לא. אחת מכל חמש קבוצות מקצועניות בארה"ב הפסידה כסף בשנה החולפת; שתי הליגות עם הכי הרבה קבוצות במינוס: MLB ו-NHL

ליגת הבייסבול האמריקאית אמנם איבדה מעט מהפופולריות שלה בהשוואה לליגות אחרות בארה"ב, אבל מבחינה כלכלית ממשיכה ה-MLB להמריא לשיאים. מהדירוג השנתי של שווי הקבוצות בליגה שמפרסם המגזין "פורבס", עולה כי ההכנסות של 30 הקבוצות בעונת 2013 הסתכמו ב-7.11 מיליארד דולר שמשקף עלייה של 4.4% בהשוואה לעונה שעברה.

ההכנסה הממוצעת לקבוצת בייסבול מסתכמת ב-237 מיליון דולר. ניו יורק יאנקיז, הקבוצה בעלת השווי הגבוה ביותר בספורט האמריקאי, שהצליחה לסיים את ארבע העונות האחרונות בפלוס, שוב מציגה שנה גרעונית: הפעם רשמה הפסד תפעולי של 9.1 מיליון דולר, זאת למרות שסיימה את העונה עם ההכנסה הגבוהה בליגה - 461 מיליון דולר.

היאנקיז ממשיכים להיות קבוצת הבייסבול בעלת השווי הגבוה ביותר - 2.5 מיליארד דולר. לפי "פורבס", חמש קבוצות בליגה שוות יותר ממיליארד דולר: היאנקיז, לוס אנג'לס דודג'רס (2 מיליארד דולר), בוסטון רד-סוקס (1.5 מיליארד), שיקאגו קאבס (1.2 מיליארד) וסן פרנסיסקו ג'איינטס (מיליארד דולר שווי). השווי הממוצע של קבוצת בייסבול עומד על 811 מיליון דולר, עלייה של 9% בהשוואה לשנה שלפני כן.

האם החזקת קבוצת ספורט מקצוענית בארה"ב היא עסק משתלם? אם שמים את התשואה על עליית הערך של הקבוצות, אז לא בטוח בכלל. הרווח התפעולי של כלל קבוצות ליגת הבייסבול הסתכם ב-290 מיליון דולר (ירידה של 27% בהשוואה לשנה שלפני כן), ובסך הכל ממוצע של 9.6 מיליון דולר לקבוצה בלבד. 11 מ-30 הקבוצות בליגה סיימו בהפסד תפעולי, מעל כולן לוס אנג'לס דודג'רס עם מינוס של 80.9 מיליון דולר. הדודג'רס היא גם הקבוצה המפסידה ביותר ב-2013 בספורט האמריקאי, אחריה פילדלפיה פיליז (אף היא מליגת הבייסבול) עם 20.9 מיליון דולר מינוס, וברוקלין נטס (NBA) שסיימה בהפסד של 19 מיליון דולר.

הכנסה לקבוצה ממוצעת בארהב
 הכנסה לקבוצה ממוצעת בארהב

בסך הכל, בארבע הליגות המקצועניות הגדולות בארה"ב (פוטבול, בייסבול, כדורסל והוקי קרח) 27 מ-122 הקבוצות סיימו את העונה האחרונה בהפסד. במלים אחרות, כל קבוצה מקצוענית מפסידה כסף. המצב הגרוע ביותר הוא בליגת ה-NHL וה-MLB שם שיעור הקבוצות המפסידות מסתכם ב-36% מכלל הקבוצות בליגה. ה-NFL המצב הכלכלי הטוב ביותר, רק אחת מ-32 הקבוצות סיימה את השנה במינוס.

חמש המרוויחות הגדולות ב-MLB
1. סט לואיס קרדינלס 65.2 מיליון דולר
2. יוסטון אסטרוס 55.9 מיליון דולר
3. סן פרנסיסקו ג'איינטס 53.3 מיליון דולר
4. אטלנטה ברייבס 38.4 מיליון דולר
5. סן דייגו פדרס 33 מיליון דולר
*ההפסד הגבוה ביותר: לוס אנג'לס דודג'רס 80.9 מיליון דולר

חמש הקבוצות עם השווי הגבוה ביותר
1. ניו יורק יאנקיז 2.5 מיליארד דולר
2. לוס אנג'לס דודג'רס 2 מיליארד דולר
3. בוסטון רד-סוקס 1.5 מיליארד דולר
4. שיקגו קאבס 1.2 מיליארד דולר
5. סן פרנסיסקו ג'איינטס 1 מיליארד דולר
*השווי הנמוך ביותר: טמפה ביי רייס 485 מיליון דולר

נתונים: "פורבס"