סמארטפונים עם מסך 6 אינץ' - גדול מדי או הדבר הבא?

הדרישה למסכים גדולים ולמכשירים משוכללים הולידה את הפאבלטים: הכלאה של סמארטפונים וטאבלטים ■ "גלובס" השווה 3 דגמים חדשים כאלה שמאפשרים להסתובב עם מיני טאבלט שהוא גם הסלולרי בכיס האחורי של הג'ינס

חשבתם שסמארטפון עם מסך בגודל 5 או 5.5 אינץ' הוא גדול - חשבו שנית. יצרניות הטלפונים השיקו בתקופה האחרונים מכשירים שמותחים את הגבול באשר לגודל הסמארטפון. התוצאה היא פאבלט: הכלאה של סמארטפון וטאבלט. מדובר במכשירים שמאפשרים ליהנות ממוצר נייד אבל עם מסך בגודל 6 אינץ', שמאפשר לוותר על מכשירי המיני טאבלט שגדולים ממנו רק באינץ' בודד או שניים.

מבין שלושת המכשירים שנבדקו, עולה כי ה-G Flex של LG הוא המוביל בקטגוריית הפאבלטים בעלי מסך 6 אינץ' ומעלה. יתרונותיו כוללים מסך קעור, סוללה שמחזיקה יום וחצי ומצלמה איכותית. דגם נוסף שנבדק הוא הנוקיה לומיה 1520 המעניק חווית צילום עשירה ומסך מצוין אולם חסרונו הוא במערכת ההפעלה שבה הוא מצויד, ווינדוס פון 8 של מיקרוסופט שעדיין לא מספקת מגוון אפליקציות מקומיות כמו באנדרואיד או במערכת ה-iOS של אפל. המכשיר המצויד במסך הגדול מבין אלה שנבדקו הוא הסוני אספריה Z שהוא ממוגן למים אולם כולל מצלמה שמספקת תוצאות בינוניות.

סוני אקספריה Z אולטרה - מסך ענק ועמיד למים

מסך: המסך של המכשיר הזה הוא 6.4 אינץ' גדול בהרבה ממה שהתרגלנו למצוא בסמארטפונים או אפילו בפאבלטים. גודל המכשיר הוביל להשתאות מהסביבה ולתהייה "איך אפשר להסתובב עם מכשיר כזה". מכיוון שהאולטרה הוא פאבלט דק, עוביו רק 6.5 מ"מ וגם המשקל שלו סביר יחסית לגודלו, 212 גרם, ניתן להכניס אותו לכיס האחורי של הג'ינס בקלות ואפילו לכיס הקדמי. איכות המסך אמנם מצוינת Full HD עם צפיפות פיקסלים של 344ppi, אולם עיצוב המכשיר מגושם. השימוש בטלפון לא נוח והוא מצריך לשוחח באמצעות בדיבורית אישית.

ממשק: אנדרואיד בגרסה 4.2.2 הדומה ברובה למערכת ההפעלה של גוגל בגרסה הנקייה, כאשר היא כוללת אופציה לשיקוף המסך על סמארט טי.וי וגישה לחנות המשחקים של פלייסטיישן. קיימת אפשרות להשתמש בפאבלט בתור שלט לקונסולות המשחקים של סוני.

חומרה: כמו דגמים נוספים של סוני, גם האולטרה ממוגן נגד מים ואפשר אפילו להטביע אותו בבריכה עד לעומק של מטר. ההחלטה של סוני להפוך את המכשירים שלה לעמידים נגד מחלת הקורוזיה היא נבונה למדי, אולם חבל שהיא לא השקיעה במיגון גב המכשיר הרגיש מאוד לשריטות.

המעבד מרובע ליבות במהירות 2.2 ג'יגה הרץ עם 2 ג'יגה זיכרון, 16 ג'יגה אחסון ואפשרות הרחבה באמצעות כרטיס. הדגם הזה עובד בצורה מהירה וחלקה. מעבר לזה, יש תמיכה בטכנולוגיה התקשורת האלחוטית NFC. סוללת המכשיר היא חזקה והיא לא תגמר באמצע היום (הספק של 3050 מילי אמפר).

מצלמה: חיישן 8 מגה פיקסל עם מיקוד אוטומטי אבל ללא פלאש. התוצאות בינוניות, במיוחד במקומות סגורים בהם מופיע גרעון.

בשורה התחתונה: ה-Z אולטרה עושה עבודה מוצלחת. מי שמוכן להתפשר קצת (או הרבה) על נוחות, יקבל מיני טאבלט איתו הוא יכול להסתובב כל היום.

נוקיה לומיה 1520 - יכולות צילום מעולות

מסך: הלומיה 1520 מתגאה במסך בגודל 6 אינץ' באיכות מצוינת עם צבעים רוויים ואפשרות לצפות בו גם לאור קרני השמש. הרזולוציה עומדת על 1080 על 1920 פיקסלים (צפיפות פיקסלים של 367ppi).

ממשק: מערכת ההפעלה היא ווינדוס פון 8 עם גרסת בלאק של נוקיה. גודל המסך מאפשר למקם יותר אריחים של אפליקציות בכל שורה. הבעיה העיקרית של מערכת ההפעלה ווינדוס פון היא מחסור באפליקציות מקומיות, עם זאת מסתמן שהמצב משתפר. חלק מהאפליקציות שניתן למצוא בחנות של מיקרוסופט הן: WAZE, אתרי חדשות כמו "גלובס", דה מרקר, וואלה ו-Ynet, שירות המוזיקה מיוזיקס של פלאפון, אפליקציות של חברת האשראי ישראכרט וקופות החולים לאומית וכללית.

הווינדוס פון מצויד ביכולות פנימיות המעניקות ערך מוסף לרוכשי המכשיר, אחת מהן היא "מצב נהיגה" שבעת חיבור לדיבורית בלוטות' ברכב, מנטרלת התראות בעת קבלת מסרונים, הודעות וואטסאפ או מיילים. במקום ההתראה שמסיחה את דעת הנהג, המכשיר שולח באופן אוטומטי הודעה לשולחי ההודעות.

מצלמה: מצלמה מעולה עם חיישן 20 מגה פיקסל, מצוידת בעדשה אופטית של חברת צייס, מייצב תמונה אופטי, מיקוד אוטומטי ופלאש. התוצאות פשוט נהדרות אפילו בצילום במקומות סגורים ללא תאורה אופטימלית. נוקיה שילבה כמה אפליקציות פנימיות שיתנו ערך מוסף לצלם, כמו צילום ברצף ובחירת התמונה הטובה, צילום אדם בתנועה, כך שהתמונה הסופית מראה את הדמות מספר פעמים, מיקוד האדם במרכז התמונה וטשטוש כל שאר האזורים.

יכולות צילום נוספות לאחר הצילום, מאפשרות לבצע קולאז' של מספר תמונות יחד עם שינוי גווני התמונה.

עיצוב: ה-1520 שומר על הקו העיצובי של דגמי הלומיה הקודמים, כאשר הגב והמסגרת שלו עשויים פלסטיק איכותי ונעים למגע (פוליקרבונט). מכיוון שמדובר בסמארטפון עם מסך גדול, משקלו של המכשיר גבוה יחסית והוא עומד על 209 גרם.

חומרה: ה-1520 מגיב בצורה חלקה ומהירה. המעבד שלו הוא מרובע ליבות במהירות 2.2 ג'יגה הרץ מסוג סנפדרגון 800 של חברת קוואלקום. הזיכרון עומד על 2 ג'יגה עם נפח אחסון של 16 ג'יגה ואפשרות הרחבה באמצעות כרטיס זיכרון (עד 64 ג'יגה). משום מה, נוקיה בחרה לשלב במכשיר כניסת נאנו סים כמו באייפונים האחרונים ולא מיקרו סים כמו בשאר הסמארטפונים בשוק.

הסוללה חזקה ולא תגמר באמצע היום.

בשורה התחתונה: חובבי ווינדוס פון שרוצים מסך גדול, יקבלו מכשיר מהיר, עשוי חומרים איכותיים ומצלמה מעולה עם שלל תוכנות שמעשירים את החוויה.

G Flex של LG - מסך קעור וסוללה בלתי נגמרת

מסך: הטרנד החדש בעולם האלקטרוניקה הבידורית הוא מסך קעור. הג'י פלקס הוא המכשיר הראשון שמגיע ארצה עם מסך כזה. העיצוב החדש נותן למכשיר זווית נוחה יותר לאחיזה ביד, במיוחד כשמשוחחים בטלפון או כשמכניסים אותו לכיס האחורי של הג'ינס. המסך של הדגם הזה הוא גדול, כשהוא עומד על 6 אינץ', אלא שהזווית הקעורה יוצרת תחושה שהמכשיר קטן יותר. יתרון נוסף למסך הקעור הוא בצפייה בסרטים במכשיר, התחושה היא צפייה באולם קולנוע מסוג IMAX, כאשר המסך עוטף את הצופים. מעבר לזה, המסך גמיש במעט, כך שהוא אמור לשרוד ישיבה של המשתמש עליו (לא מומלץ לנסות). בכל אופן, איכות המסך בהחלט מוצלחת, רמת הצבעים טובה מאוד ורזולוציית ה-HD המעט נמוכה עם רמת צפיפות של רק 245ppi לא פוגמת בחוויה.

גימיק: הטכנולוגיה עם השם המפוצץ "ריפוי עצמי" (Self-healing) בהמשך כנראה תמגן בצורה מוצלחת את הסמארטפונים שלנו, אבל היום היא בגדר גימיק בלבד. הפאבלט של LG מגיע עם ציפוי מיוחד בצד האחורי שלו, שאמור לגרום לשריטות קלות להחלים. בפועל זה בקושי עובד.

חומרה: הג'י פלקס הוא פאבלט מהיר במיוחד. היישומים שלו עובדים בצורה חלקה, כאשר החומרה של המכשיר כוללת מעבד ארבע ליבות מסוג סנפדרגון 800 של חברת קוואלקום במהירות 2.26 ג'יגה הרץ עם 2 ג'יגה זיכרון ונפח אחסון של 32 ג'יגה אבל ללא יכולת הרחבה באמצעות כרטיס. הפאבלט גם מגיע עם התקן אינפרה אדום המיועד לאפליקציית השלט רחוק האוניברסלי (טלוויזיה, ממיר, בלו ריי ומזגן). הבעיה שהתקן האינפרה ממוקם בגב המכשיר ולכן לא נוח להשתמש בו.

מצלמה: חיישן 13 מגה פיקסל עם פלאש. התמונות המתקבלות כוללות צבעים חיים, והמצלמה מתמדדת טוב עם צילום במקומות סגורים ומספקת בסך הכול תוצאות מוצלחות.

סוללה: עד לפני כשנתיים הסמארטפונים של LG התאפיינו בסוללות חלשות, בדגמים האחרונים השיפור עצום, כאשר הג'י פלקס מגיע עם סוללה של 3,500 מילי אמפר. ללא ספק הסוללה החזקה ביותר היום בשוק. הפאבלט הזה יחזיק לפחות יום וחצי של עבודה, אם לא יותר.

בשורה התחתונה: הג'י פלקס הוא פאבלט מוצלח מאוד, הוא מתאים לאנשים שרוצים מסך ענק בגודל 6 אינץ' ורוצים להתפנק עם הטכנולוגיה הקעורה שלו. כרגע מדובר ביתרון חביב ולא יותר מזה.