ממחזרות: איקאה וסודה סטרים הצטרפו לתאגיד המחזור מ.א.י

תאגיד המחזור האלקטרוני, מ.א.י דיווח על יותר מ 10 חברות גדולות שחתמו איתו על הסכמי שירות ■ בין החברות: איקאה; סודה סטרים; קבוצת תדיראן, G4S, רשת אייבורי ועוד

חודש לאחר שהחוק המסדיר מחזור של פסולת אלקטרונית וציוד חשמלי נכנס לתוקף תאגיד המחזור האלקטרוני, מ.א.י דיווח היום (ג') על יותר מ 10 חברות גדולות שחתמו איתו על הסכמי שירות. בין החברות: איקאה; סודה סטרים; קבוצת תדיראן, G4S, רשת אייבורי ועוד.

החוק למחזור פסולת אלקטרונית מטיל אחריות מורחבת על יצרנים ויבואנים של ציוד חשמלי ואלקטרוני, לרבות סוללות ומצברים לפעול למען מחזור פריטים אלה - בהתאם ליעדים שנקבעו במסגרתו. טרם כניסת החוק לתוקף, הודיע המשרד להגנת הסביבה על הכרתו בשני גופי מחזור שיוכלו להעניק שירות לחברות הפעילות בתחום: אקומיוניטי ותאגיד מ.א.י. בחודשים הקרובים המשרד להגנת הסביבה צפוי להכיר בגופים נוספים שיאפשרו מתן שירות לאיסוף, לפינוי ולמחזור של פסולת אלקטרונית.

יו"ר דירקטוריון מ.א.י הוא שר התמ"ת וחבר הכנסת לשעבר, שלום שמחון ומנכ"ל התאגיד הוא דן הלמן. במ.א.י אמרו היום כי על רקע ההסכמים שנחתמו באחרונה, התאגיד צפוי לטפל כבר בשנה הנוכחית ביותר מ 20,000 טון של פסולת אלקטרונית.

התאגיד דיווח כי חתם באחרונה גם הסכם התקשרות עם דלק מנטה ובמסגרתו יוצבו בכ 250 חנויות הנוחות של החברה ברחבי הארץ עמדות איסוף של פסולת אלקטרונית. זאת, מתוך כ 1,800 נקודות איסוף שיש בכוונת התאגיד לפרוס במהלך השנה הקרובה בכל רחבי הארץ. לדברי שמחון "בימים אלה מתקיימים מגעים עם גופים גדולים במשק - לקראת חתימה על הסכמים נוספים לשיתוף פעולה עם תאגיד מ.א.י".