ארה"ב מאיימת: נפסיק את הסיוע לפלסטינים אם הרשות תפורק

דוברת הסטייט דיפרטמנט: "ברור שלצעד קיצוני כזה יהיו השלכות חמורות"

ממשל אובמה איים אתמול (ב'), כי אם נשיא הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס, יממש את איומו ויפרק את הרשות, תפסיק ארה"ב את הסיוע הפיננסי לפלסטינים.

בתדרוך היומי לכתבים, אמרה דוברת הסטייט דיפרטמנט, ג'ן סאקי, כי מדובר ב"סוגייה חשובה", וכי "ברור שלצעד קיצוני כזה יהיו השלכות חמורות".

"מאמצים רבים הושקעו בהקמת המוסדות הפלסטיניים, הן ע"י הפלסטינים עצמם והן ע"י ארגונים בינלאומיים, ובוודאי שאובדן כל המוסדות האלה לא ישרת את האינטרס של העם הפלסטיני", אמרה הדוברת. "ארה"ב הזרימה מיליוני דולרים למאמץ הזה. (להחלטה לפרק את הרשות) יהיו השלכות חמורות מאוד על היחסים בינינו לרבות על המשך הסיוע".

הדוברת ציינה, עם זאת, כי הישראלים והפלסטינים מוסיפים לפעול יחדיו כדי למצוא בסיס להארכת השיחות. לדבריה, הנציג המיוחד של הממשל לשיחות, מרטין אינדיק, נמצא באזור כדי לפשט את התהליך, "וזה הדבר החושב ביותר בעינינו".

היא סירבה בעקשנות להתייחס ישירות לשאלות על התקרב מועד היעד להשגת מסמך המסגרת - 29 באפריל. מסמך זה אמור להגדיר את הפרמטרים למו"מ הסופי בין ישראל לפלסטינים. הדוברת ציינה ששר החוץ האמריקאי, ג'ון קרי, יהיה מוכן לחזור למזה"ת כדי לסייע במאמצים לגיבוש המסגרת, אך בשלב זה אין לה כל הודעה לגבי האפשרות שקרי אכן עומד לחזור לאזור.