ועדת הכספים תבדוק: האם היוזמות להוזלת הדירות מתקדמות?

הוועדה תקיים דיון מיוחד בנושא הדיור ■ יו"ר הוועדה ל"גלובס": "נשמע מחר האם יש התקדמות, מה לוח הזמנים וכיצד נפתרות הבעיות"

יו"ר ועדת הכספים ח"כ ניסן סלומיאנסקי (הבית היהודי) מסמן את סוגיית הדיור כנושא המרכזי של הוועדה במושב הקיץ של הכנסת שנפתח מחר. סלומינסקי החליט לפתוח את דיוני הוועדה מחר בדיון מיוחד שכותרתו "שוק הדיור - הורדת מחירי הדירות", אליו הוזמן גם שר השיכון אורי אריאל.

"זה הנושא הראשון שעולה ביום הראשון של הועדה, ולא סתם", אמר סלומיאנסקי בשיחה עם "גלובס" היום (א'). "הדיון בא לאותת לכל המעורבים בנושא שזה הנושא המרכזי שנמצא על הפרק. אני לא ארפה מנושא הדיור עד שכל התוכניות עליהן הצהירו יתקדמו באמת".

בדיון מחר עומד יו"ר הוועדה להתמקד בתוכניות משרד השיכון כגון מחיר מטרה, בינוי-פינוי-בינוי, הסכמי הגג ובפתרון חסמים לבניית יחידות דיור במתחמים מאושרים. "אנחנו נשמע מחר האם יש התקדמות, מה לוח הזמנים וכיצד נפתרות הבעיות", אמר סלומיאנסקי.

לדברי סלומיאנסקי, הוא יעשה ככל שביכולתו למנוע עיכוב בתוכניות בשל מלחמות קרדיטים בין השרים: "אני חושש שלפעמים מלחמות של שר בשר יכולות לטרפד ולעצור תוכניות חשובות, לפעמים הם שוכחים שאנחנו כולנו שליחי ציבור. לא אתן ששר אחד יחסום את השר השני וגם בסוגיית הדיור והתוכניות השונות אני מתחיל לשמוע שזה עלול להיות המצב".

סלומיאנסקי מצהיר כי הדיון שיתקיים מחר יהיה אומנם הראשון אך לא האחרון ובהמשך יוזמנו גם נציגי משרד האוצר, שר האוצר יאיר לפיד, נציגי בנק ישראל ועוד גורמים: "רציתי מחר להשקיע את כל יום הדיונים בנושא הדיור אבל זה לא הסתייע. בכוונתי לערוך ישיבות בנושא זה באופן קבוע במושב הנוכחי. השרים צריכים לדעת שיש מי שעוקב אחר ההתקדמות ואני מתכוון להפעיל לחץ ולדרוש דיווחי התקדמות קבועים על כל אחד מהנושאים. לא אתן שהדברים יישארו רק כמילים יפות באוויר. יהיה דיון קבוע, ייתכן שבועי, בנושא הדיור".

יש לציין שעל תוכנית מע"מ אפס לא מתכננת הוועדה לדון בישיבה מחר וזאת משום שטרם התקבלו לגביה החלטות סופיות. סלומיאנסקי מבהיר כי גם נושא זה יעלה לדיון בהמשך: "בינתיים אנחנו שומעים דברים והיפוכם על התוכנית. להבנתי יש עוד לא מעט קשיים עם משרד המשפטים. לפני דיון בסוגיה אני רוצה לקבל את כל הפרטים".