הבורסה ננעלה במגמה מעורבת; שטראוס עלתה ב-3.1%

עליות בוול סטריט לאחר שאמש לא התקיים מסחר לרגל יום הזיכרון האמריקאי ■ קרן פימי מנפיקה את אינרום ■ עזריאלי מוכרת את טמבור לחברה סינגפורית תמורת 500 מיליון שקל

הבורסה בתל אביב ננעלה היום (ג') במגמה מעורבת כשברקע פתיחה חיובית בוול סטריט, לאחר שאמש לא התקיים מסחר בניו יורק בשל יום הזיכרון האמריקאי. באירופה רושמים המדדים עליות. מחזור המסחר הסתכם בכ-899 מיליון שקל.

בנק ישראל הותיר אתמול את הריבית במשק על 0.75%, בניגוד לציפיות חלק מהאנליסטים בשוק כי הוועדה המוניטרית תפתיע ותוריד את הריבית. הוועדה המוניטרית ציינה אמנם את ההאטה במשק אך סבורה כי עומק ההאטה עדיין לא ידוע. "האינדיקטורים לפעילות הריאלית שנוספו החודש מעידים על צמיחה מתונה מזו שהוערכה בחודש הקודם, אולם קיימת אי ודאות לגבי מידת ההתמתנות", נכתב בהודעת הריבית. "האומדן הראשון לרבעון הראשון מצביע על האטה בצמיחה בעקבות צמצום הצריכה הפרטית וההשקעה, בעוד שנתוני שוק העבודה ממשיכים להצביע על גידול בתעסוקה וצמצום האבטלה, וחל שיפור במדדי האמון והציפיות לפעילות. סימני התמתנות ניכרים גם בנתוני המדד המשולב, ובכלל זה ביצוא הסחורות".

בהודעת הריבית נכתב בין היתר כי "מדד המחירים לצרכן עלה באפריל בשיעור של 0.1% בלבד, נמוך משמעותית מהציפיות, והאינפלציה ב-12 החודשים האחרונים עומדת על 1% - הגבול התחתון של טווח היעד. שיעור האינפלציה בהסתכלות זו צפוי לרדת בחודשים הקרובים אל מתחת לתחום היעד, אולם הציפיות לשנה מצויות בתוך תחום היעד".

אינרום מונפקת; טמבור נמכרת

קרן פימי של ישי דוידי מביאה את חברת אינרום לבורסה: אתמול נסגרה ההנפקה של אינרום לפי שווי של כ-800 מיליון שקל. במסגרת השלב המוסדי היה עודף ביקוש של למעלה מ-400 מיליון שקל - פי 1.6 מההיקף המתוכנן הראשוני. היקף ההנפקה כולל הצעת מכר בגובה 425 מיליון שקל מצד פימי, שתישאר עם 49%. אינרום פועלת בשלושה תחומים: פעילות פתרונות בנייה, מוצרי גמר לבנייה וצבעים, באמצעות שלוש החברות שבשליטתה.

גרנית הכרמל מקבוצת עזריאלי הודיעה אמש כי היא מוכרת את טמבור לקבוצת Kusto מסינגפור תמורת כ-500 מיליון שקל. מדובר בעסקת AS IS במסגרתה הפקידו הרוכשים מקדמה של כ-70 מיליון שקל בידי גרנית הכרמל. לפי תנאי העסקה, במועד השלמת העסקה ולאחר שתתקבל מלוא התמורה, הרווח של קבוצת עזריאלי צפוי להסתכם בכ-50 מיליון שקל בניכוי המס, בעוד גרנית הכרמל צפויה לרשום רווח אחרי מס של כ-60 מיליון שקל.

שיכון ובינוי דיווחה היום על הכנסות של 1.5 מיליארד שקל ורווח נקי של 74 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2014. החברה הכריזה על חלוקת דיבידנד בהיקף של 50 מיליון שקל.

אסם סיכמה הבוקר את הרבעון הראשון של השנה עם עלייה של 5.7% במכירות, אשר הסתכמו ב-1.068 מיליארד שקל לעומת 1.010 מיליארד שקל ברבעון המקביל ב-2013. החברה מסבירה כי העלייה במכירות נובעת, בין היתר, מעיתוי חג הפסח. בשורה התחתונה מדווחת החברה על רווח נקי של 99.53 מיליון שקל, עלייה של 5.2% בהשוואה לרבעון הראשון אשתקד.

התחזקות השקל מול הדולר ברבעון הראשון שחקה את מכירות ורווחי קבוצת שטראוס - כך עולה מהדוחות הכספיים שפרסמה הבוקר החברה. שטראוס הרוויחה 99 מיליון שקל ברבעון הראשון, ירידה של 3.3% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. מכירות הקבוצה ירדו ב-2% ל-1.97 מיליארד שקל בשל ייסוף השקל שגרע 131 מיליון שקל בשורת ההכנסות.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]