זינוק של 450% ברווחי פז נפט; מרווח הזיקוק - 5.8 דולר

סטגנציה במכירות פז - 4.83 מיליארד שקל ■ חטיבת התעשיות הגדילה את רווחיה התפעוליים ב-30% ל-61 מיליון שקל

פז נפט מסכמת היום (ד') את הרבעון הראשון של השנה עם זינוק חד של 453% ברווחים ל-83 מיליון שקל לעומת 15 מיליון שקל רווח ברבעון הראשון של 2013. בשורה העליונה רשמה החברה סטגנציה עם מכירות בגובה 4.83 מיליארד שקל.

בפילוח מגזרי הפעילות, הרי שחטיבת התעשיות הגדילה את רווחיה התפעוליים ב-30% ל-61 מיליון שקל, בעוד חטיבת הקמעונאות והמסחר רשמה יציבות עם רווח תפעולי של 85 מיליון שקל.

חטיבת הזיקוק הציגה ברבעון החולף הפסד תפעולי של 6 מיליון שקל אל מול רווח תפעולי של 5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. התוצאה משקפת את השחיקה החדה במרווחי הזיקוק והמשך הירידה בהפרשי שערי חליפין שקל-דולר אשר הודות לביצועי בית הזיקוק המשודרג ממתנים את ההשפעות החיצוניות.

בית הזיקוק מצליח כאמור למתן את ההשפעות השליליות של הסביבה העסקית ולהשיג תוצאה מאוזנת גם בסביבת מרווחים נמוכים. מרווח הזיקוק של פז גבוה משמעותית ממרווחי הייחוס והסתכם ב-5.8 דולר לחבית, 5.4 דולר מעל האורל.

המנכ"ל יונה פוגל ציין עם פרסום התוצאות הכספיות כי "פז מסכמת רבעון מוצלח ומציגה גידול משמעותי ברווח הנקי המדווח. חטיבות הקמעונאות, המסחר והתעשיות ממשיכות להניב צמיחה ברווח. הודות ליישום התוכנית האסטרטגית חטיבת הזיקוק מצליחה להשיג מרווח זיקוק של כ-5.8 דולר ולייצר פרמיה של כ-5.4 דולר מעל מרווח האורל, אך ממשיכה לסבול מהשפל העולמי בענף. התוצאה היא גידול של פי 6 ברווח הנקי המדווח וגידול של כ-5% ב-EBITDA".