אי.די.בי מודה: עסקת כלל ביטוח התפוצצה

(עדכון) - דורית סלינגר הודיעה היום לסינים שלא תאשר את העסקה לעת עתה ■ באוצר בחרו שלא להתייחס לנושא

אי.די.בי מאשרת את חשיפת "גלובס" כי עסקת כלל ביטוח התפוצצה. החברה הודיעה לבורסה כי "כפי שנמסר לחברה על-ידי באי הכוח של JT, בשיחה של נציגי JT עם הממונה על שוק ההון, הביטוח והחיסכון עלה כי בשלב זה אין בכוונת הממונה לתת את אישורה לביצוע העסקה, ודאי לא עד ליום 29 במאי 2014.

"כן מסרו נציגי JT, כי במהלך היום ומחר, עד לתום תקופת הארכה, בכוונתם לנסות לשכנע את הממונה לשנות את עמדתה, אך אם עמדת הממונה לא תשתנה עד לתום תקופת הארכה, כי אז אין בכוונת JT לממש את זכותה להאריך את המועד להתקיימות התנאים המתלים בתקופה נוספת עד ליום 20 ביוני 2014".

מוקדם יותר נודע ל"גלובס" כי "ישנה עגמומיות ופסימיות רבה בסביבת קבוצת הרוכשים הסינים שרוצה לקנות את השליטה בכלל ביטוח. נראה שלא רק שהמפקחת על הביטוח במשרד האוצר, דורית סלינגר, לא תיענה לבקשת הסינים לקבל אינדיקציה לאישור המכירה עד סוף השבוע, אלא שמבחינתה צץ מידע חדש מגורם חיצוני שלא יאפשר לה לאשר את העסקה".

גורמים בשוק ציינו עוד כי סלינגר אף אמרה כי "אלו לא הסינים שרכשו את תנובה". באוצר בחרו שלא להתייחס לנושא.

עוד נודע ל"גלובס" כי ‏המפקחת סלינגר עדכנה את הקבוצה הסינית, שהורכבה על ידי JT קפיטל של לי הייפנג, כי היא לא תקבל אישור עד מחר. ככל הידוע, בכוונת הסינים לנסות ביומיים הקרובים לשכנע את הפיקוח, אך אם לא יהיה שינוי מהותי בעמדה שלה, הם לא יאריכו את ההסכם ולא יפקידו את ה-150 מיליון שקל מחר ובכך יגיע ההסכם לסיומו.

מחר אמורים הרוכשים הפוטנציאליים להחליט האם להאריך את תקופת ההסכם עליה סיכמו עם ראשי קונצרן אי.די.בי עד ל-20 ביוני. הארכה שכזו אינה אוטומטית והיא כוללת העברת עוד 150 מיליון שקל כמקדמה שתחולט על ידי אי.די.בי אם לא תהיה עסקה, נוסף על 150 מיליון שקל שכבר הועברו על ידי הרוכשים הסינים בעבר, וייקור העסקה בכ-16 מיליון שקל.

כפי שחשפנו לאחרונה ב"גלובס", הרוכשים הסינים ביקשו לקבל מהאוצר אינדיקציה חזקה לאישור העסקה עוד בטרם יסתיים החודש, על מנת להכריע אם ימשיכו במאמץ לרכוש 32% ממניות כלל ביטוח, לפי שווי חברה של 4.8 מיליארד שקל (שיתפח ל-4.85 מיליארד שקל אם תוארך תקופת העסקה אל מעבר ל-29 במאי).‏‏

לא אחת העריכו גורמים בשוק כי הפיקוח על הביטוח אינו שש לתת לסינים אישור, אחרת כבר היה מספק אינדיקציה או מאשר את העברת אמצעי השליטה. עתה נראה כי לכל הפחות יעדיפו באוצר לנקוט בהשעיה עד אשר הסינים יתקפלו.

ההסכם המקורי בין אי.די.בי לבין הרוכשים הסינים נחתם עוד באוגוסט שעבר, וכלל רכישת 32% ממניות כלל ביטוח שבידי הקונצרן הישראלי לפי שווי חברה של 4.6 מיליארד שקל (תשלום של כ-1.47 מיליארד שקל), וקבלת אופציה ליתרת המניות (23%). לאחרונה פג ההסכם המקורי ובמסגרת הסכמות להארכת העסקה עלה היקף העסקה לכ1.54 מיליארד שקל.