קץ הכס

עליי להודות שהמיתולוגיה הצפונית של "משחקי הכס" לא עושה לי את זה

"בדרך אל החתולים", יום ב' 22:00, ערוץ yes קולנוע ישראלי

לכבוד שבוע הספר פתח ערוץ הסרטים החדש של yes בפרויקט יפה שמשלב ספרות מקור ישראלית עם קולנוע. כך שודר אתמול (א') "לא שם זין" על-פי ספרו של דן בן-אמוץ, ובהמשך השבוע ישודרו "מישהו לרוץ איתו", "שירת הסירנה" ועוד.

כשחושבים על זה, אפילו בלי קשר לפרויקט, יש כל-כך הרבה סרטים ישראלים שמבוססים, במישרין או בעקיפין, על יצירות ספרותיות: מ"הוא הלך בשדות" ו"מיכאל שלי" ועד ל"פעם הייתי" (שמבוסס על אחת מדמויות המשנה מ"בשבילה גיבורים עפים" של אמיר גוטפרוינד), שפרויקט כזה יותר ממתבקש.

הערב ישודר סרט מעט פחות מוכר שמבוסס על "בדרך אל החתולים" מאת יהושע קנז: יולנדה (ריטה זוהר), היא מורה מבוגרת לצרפתית שמועדת במדרגות ומתגלגלת, תרתי-משמע, עד למחלקה הסיעודית. דווקא במקום הנורא הזה, היא מוצאת אהבה ומשמעות לחיים (כמו שיכול לקרות למי שמגלה במחלקה כזאת את מוני מושונוב הנהדר).

* ציון: 8

קץ הכס

"משחקי הכס" - פרק אחרון לעונה, יום ב' 22:00, ערוץ yes oh

אני מודה בקושי שלי לעקוב אחרי הסדרה הפופולרית הזאת. בפרק הקודם, למשל, הותקפה טירת שחור בידי צבא שכלל גם ממותות וענקים. אפילו הבן שלי (15), שצפה איתי בפרק ביקש שנעביר למשהו הגיוני יותר, אבל כמה ימים מאוחר יותר, קראתי במקרה בטור של קולגה שהסדרה הזאת העצימה את עצמה לממדים של סרט הוליוודי: "ממותות, ענקים", התפעל הכותב מעוצמת ההפקה. נו שוין.

אז עליי להודות שהמיתולוגיה הצפונית הזאת לא עושה לי את זה, עד כדי כך שאני אפילו לא מתפעל מחאליסי השחורדינית שעלתה לדרגת אלילה בין מעריצי הסדרה, אבל מאחר שהם רבים ממני, אציין שהערב תגיע העונה לסיומה עם חיצים, חרבות, מבוכים ודרקונים. גילו בה כל אוהביה.

* ציון: 8