נעילה חיובית בבורסה; טבע טיפסה 2%, פרוטליקס 3.6%

הפדרל ריזרב ממשיך לסגת ממדיניות ההרחבה הכמותית ולצמצם את רכישות האג"ח בעוד 10 מיליארד דולר ■ ענקית האנרגיה הסינית CNOOC במשא ומתן לרכוש 30-40% ממאגר הגז אפרודיטה בקפריסין

בורסת תל אביב / צלם: תמר מצפי
בורסת תל אביב / צלם: תמר מצפי

המסחר בבורסה בת"א ננעל היום (ה') בעליות שערים, כאשר מדד המעו"ף הוסיף לערכו 0.4% בהובלת טבע, בזק ומניות הבנקים שטיפסו בחדות. באירופה מתנהל המסחר בעליות ואילו בוול סטריט נרשמת יציבות עם נטייה לירידות, לאחר החלטת הפד אתמול. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.16 מיליארד שקל.

הפדרל ריזרב ממשיך לסגת ממדיניות ההרחבה הכמותית ולצמצם את רכישות האג"ח בעוד 10 מיליארד דולר. מעתה הפד ירכוש אג"ח ממשלתיות ומגובות משכנתאות בהיקף של 35 מיליארד דולר מדי חודש, בהתאם לציפיות בשוק. "הצמיחה בפעילות הכלכלית השתפרה בחודשים האחרונים", כך לפי הודעת ועדת השוק הפתוח אתמול. "המדדים בשוק העבודה הראו באופן כללי על שיפור נוסף והעסקים ממשיכים להגדיל את ההוצאות", לשון ההודעה.

על רקע החלטת הפד, בזירת המט"ח הדולר היציג נחלש היום בכ-0.4% לרמה של 3.445 שקלים, שפל שלא נראה כמעט שלוש שנים. האירו היציג התחזק בפחות מ-0.1% ל-4.694 שקלים.

שינויים בדירקטוריון טבע

טבע הוסיפה להיסחר ברקע הודעתה אתמול על שינויים נרחבים בדירקטוריון. חיים הורביץ ודן זיסקינד לא ימשיכו לכהן בדירקטוריון, בעוד היו"ר פיליפ פרוסט יעזוב את תפקידו עד סוף השנה.

ענקית האנרגיה הסינית CNOOC במשא ומתן לרכוש 30-40% ממאגר הגז אפרודיטה בקפריסין, כך נודע ל"גלובס". הזכויות בשטח מוחזקות כיום על ידי נובל אנרג'י האמריקאית (70%) ושותפויות הגז של קבוצת דלק , דלק קידוחים ואבנר, המחזיקות כל אחת ב-15%. [לסיפור המלא]

חברת טאואר הודיעה היום כי חתמה על הסכם מחייב עם JA Mitsui, בנק מוביל ביפן, לקבלת הלוואה ארוכת טווח של כ-85 מיליון דולר (8.8 מיליארד ין יפני), עבור חברת טאואר-ג'אז פנסוניק סמיקונדקטור (TPSCo), בה מהווה טאואר-ג'אז בעלת השליטה. ההלוואה נושאת ריבית שנתית של TIBOR פלוס כ-2% ותשולם בשבעה תשלומים חצי שנתיים שיתחילו שנתיים לאחר מועד החתימה ויסתיימו בחודש יוני 2019. הלוואה זו תחליף את הלוואת הגישור שניתנה על ידי פנסוניק ל-TPSCo, אשר שנכללה במאזן טאואר לרבעון הראשון של 2014.

ווקסיל זינקה אתמול ב-20.6% ברקע הודעה על גיוס של 2 מיליון דולר ממשקיעים פרטיים. 85% מסכום זה ישקיע אזרח רוסי בשם סרגיי ירושנקו. את יתר הסכום ישקיע מי שהפך בעקבות העסקה לנציג של ירושנקו בישראל. השניים השקיעו את הסכום תמורת 15% מהחברה, כלומר לפי שווי של 45 מיליון שקל אחרי הכסף, כולל האופציות שניתנו בהנפקה - פרמיה של כ-200% על מחיר השוק אתמול של מניית החברה.

לאחר שנים, אבנר ודלק קידוחים הודיעו אתמול על חלוקת רווחים למשקיעים בסך 100 מיליון דולר כל אחת.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]