ריקול מטעני אייפון: לקוחות איי דיגיטל שבועיים בלי מטען

לפני כשבוע הודיעה אפל על תוכנית להחלפת מטעני האייפון שלה מדגם 1300A עקב חשש להתחממות יתר ■ מה יעשו הלקוחות עד להחלפת המטען?

לפני כשבוע הודיעה אפל על תוכנית להחלפת מטעני האייפון שלה מדגם 1300A עקב חשש להתחממות יתר. בניגוד לסמסונג ויבואנית החברה בארץ, סקיילקס (סאני) ופרשיית הסוללות המתפוצצות בגלקסי S4, באפל בחרו בדרך שקופה של החלפה יזומה של המטענים, מבלי להחתים את הלקוחות על מסמכים שונים שמסתירים את הפרשייה.

יבואנית מוצרי אפל בארץ, איי דיגיטל, מיהרה להוציא מספר ימים לאחר מכן הודעה שהיא מבצעת החלפה של המטענים גם בארץ.

לפי ההודעה, "רשת איי דיגיטל, כזרוע שרות של אפל בישראל, פועלת על מנת להחליף ללקוחות בצורה היעילה והמהירה ביותר את ספקי הכוח, ובמסגרת זו אף דואגת להגעת מלאים בהקדם האפשרי.

"כל לקוח אשר ברשותו מכשיר אייפון מהדגמים 3GS, אייפון 4 וגם 4S, שנקנה בין אוקטובר 2009 לספטמבר 2012 ואשר עומד בקריטריונים המופיעים באתר, מוזמן להגיע לכל אחת מחנויות איי דיגיטל עם המכשיר והמטען שברשותו, שם ייבדק המכשיר, ובמקרה שיעמוד בקריטריונים שקבעה אפל, יוחלף המטען ללא עלות נוספת וללא קשר למקום בו נקנה. אספקת המטען החדש ללקוח תבוצע עד 10 ימי עסקים, בכפוף לזמינות מלאים המתקבלים מאפל".

ההודעה של איי דיגיטל חיובית ובאה לתת פתרון ללקוחות, אבל היא לא לוקחת בחשבון שאם לקוח לא מחזיק מטען נוסף בבית, הוא יכול להיתקע כמעט שבועיים ללא מטען עבור האייפון שלו. איך הלקוח אמור להמשיך לטעון את האייפון באותו זמן?

ש' (השם המלא שמור במערכת) פנה בימים האחרונים לרשת איי דיגיטל. "על סמך הודעת הריקול, פניתי לחנות איי דיגיטל, נציגת אפל, להחלפת המטען. הופתעתי לגלות שעליי להשאיר את המטען לבדיקה במעבדה המרכזית שצריכה לאשר ההחלפה, וזה לוקח עד 10 ימים", מספר ש'. "לשאלתי איך בינתיים אטעין את האייפון, ענו לי 'בינתיים מהמחשב הנייד', אבל לא כל אחד נמצא ליד מחשב נייד. מה אם אני במקום שאין בו מחשב נייד או מטען חלופי? ענו לי שוב: 'אלה ההוראות של אפל'".

ש' גם התקשר לשירות הלקוחות של איי דיגיטל, אבל אלה הפנו אותו לנציגי אפל באנגליה.

איילת צרפתי-רוזן, מנכ"לית איי דיגיטל הסבירה ל"גלובס": "אנחנו לא קובעים את התהליך, אלא מדובר בהנחיה של אפל. ההחלפה מתבצעת רק לאחר שאפל מאשרת לנו את ההחלפה".

- מה לקוח אמור לעשות בזמן שהוא נשאר ללא מטען?

"להשתמש במקור אחר. לא מדובר בפתרון אידיאלי, אבל אנחנו לא קבענו את התהליך. גם לא מדובר כבר ב-10 ימים, זה ירד ל-3 עד 5 ימים. אני מסכימה שהיה צריך לעשות החלפה במקום, אבל לא אני מחליטה".