הטיפ היומי: ענקית תוכנה גלובלית הנסחרת במחיר חסר

מחלקת המחקר של מריל לינץ' ממליצה על מניית SAP ב"קנייה" ובמחיר יעד של 70 אירו

סאפ / צילום: בלומברג
סאפ / צילום: בלומברג

חברת התוכנה SAP נסחרת בגרמניה ובבורסת ניו יורק. שווי השוק של החברה הוא 70.7 מיליארד אירו.

סאפ נוסדה ב-1972, והיא מובילה עולמית בשוק התוכנות לארגונים. ב-17 ביולי תפרסם את דוחות הרבעון השני. להערכתנו, ציפיות השוק בנוגע להכנסות מרישוי ותחזוקה סבירות, אך בהשוואה לצפי השוק, אנחנו מצפים להשפעה יותר משמעותית של שערי חליפין על שולי הרווח.

למרות זאת, יחס הסיכוי-סיכון נראה לנו הוגן, עם ציפיות נמוכות, תוצאות נוחות להשוואה מהרבעון המקביל והתחלה של שינוי לטובה בהשפעת שערי החליפין. שיחות שערכנו עם משקיעים מצביעות על כך שדוחות שיעמדו בתחזיות עשויים להספיק לעלייה במניית סאפ.

קונצנזוס האנליסטים עודכן כלפי מטה כמה וכמה פעמים בחודשים האחרונים. תחזית הרווח הנקי למניה לשנת 2014 נפלה ב-22% בין ינואר 2013 להיום, והדבר העיק על המניה, שמתחילת השנה איבדה 7.6% מערכה. כמעט מחצית מהורדות התחזיות נבעה מהשפעות שערי חליפין, שנוטים כעת קצת יותר לטובת החברה. נכון להיום, תחזיות השוק דומות לתחזיות החברה. אנחנו סבורים שסבב הורדת התחזיות נגמר - אך נדרשת לכך "חותמת" של דוחות כספיים שיעמדו בתחזיות ברבעון השני.

תחומי הרישוי והענן עומדים במוקד ההתעניינות, אבל יותר מ-60% מהכנסות סאפ (בנטרול הכנסות משירותים) מגיעות מתחזוקה, וזהו המנוע העיקרי לשווי. תחזית החברה היא לצמיחה שנתית של 6%-8% בתחום. טענה "דובית" היא שהכנסות אלו יירדו כתוצאה מירידה בהכנסות מרישוי, אך הטענה אינה לוקחת בחשבון עד כמה תוכנת סאפ מושרשת בפלטפורמות של לקוחותיה.

לדעתנו, מניות סאפ טרם משקפות במלואן את מעמדה התחרותי החזק או את הזדמנויות הצמיחה שלה. החברה נותרת דומיננטית בתחום פתרונות התוכנה לארגונים גדולים, ולכן היא צפויה ליהנות מצמיחת ה-IT במדינות ה-BRIC (ברזיל, רוסיה, הודו וסין). אנו צופים שבשנים הקרובות מרכיב ההכנסות מהשווקים המתעוררים יגדל, ויאפשר לחברה לייצר תזרים מזומנים חופשי שייתכן כי יוביל להכפלת הדיבידנד. המלצתנו היא "קנייה", ומחיר היעד הוא 70 אירו, פרמיה של 21.6% על מחיר השוק.

***מחלקת המחקר, מריל לינץ'. הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם