לואיז סוארז עובר לברצלונה תמורת 75 מיליון ליש"ט

סוכמה רשמית העברת החלוץ האורוגוואי מליברפול לקאמפ נואו; צפוי להיות מוצג ביום רביעי במועדון הקטאלוני

חלוץ ליברפול לואיס סוארז / צלם: רויטרס
חלוץ ליברפול לואיס סוארז / צלם: רויטרס

השערוריות סביב לואיז סוארז ועונש ההרחקה הכבד שספג מפיפ"א לא הרתיעו את ברצלונה. היום (ו') סוכמה רשמית העברתו של החלוץ האורוגוואי של ליברפול למועדון הקטאלוני, בעסקה במסגרתה תקבל ליברפול סכום עתק של כ-75 מיליון ליש"ט.

היום הוציאה ליברפול הודעה רשמית שמאשרת כי החלוץ בן ה-27 עוזב את מרסיסייד. בהודעה לתקשורת נאמר: "מועדון הכדורגל ליברפול מאשר שלואיס סוארז יעזוב את המועדון אחרי סיכום שהושג עם ברצלונה...אנחנו רוצים להודות ללואיס על התפקיד שמילא בסיוע בהחזרת ליגת האלופות לאנפילד".

סוארז אמר לאתר הרשמי של ליברפול: "אני עוזב בלב כבד את ליברפול לטובת חיים ואתגרים חדשים בספרד. אני ומשפחתי התאהבנו במועדון ובעיר, אבל יותר מכל התאהבתי באוהדים המדהימים. תמיד תמכתם בי, ואנחנו לעולם לא נשכח את זה, ותמיד נהייה אוהדים של ליברפול...אני מקווה שכולכם מבינים למה עשיתי את ההחלטה הזאת. המועדון הזה עשה הכל כדי להשאיר אותי, אבל לשחק ולגור בספרד , המקום שבו המשפחה של אשתי גרה, זהו חלום רב שנים עבורי. אני חושב שעכשיו הגיע הזמן".

ברצלונה תיאלץ להמתין עם הופעת הבכורה של סוארז עד שיסיים את עונש ההרחקה בן ארבעת החודשים שספג מפיפ"א, בגין נשיכתו של בלם איטליה גיורגיו קייליני במשחק לפני שבועיים בין אורוגוואי לאיטליה במסגרת המונדיאל.

בליברפול ניסו לתפור את העברת סוארז במסגרת עסקת חליפין, במסגרתה ניסו לקבל מברצלונה את החלוץ אלכסיס סאנצ'ז. בסופו של דבר בחר סאנצ'ז לחתום ביריבתה הלונדונית, ארסנל.

סוארז כבש בעונה האחרונה במדי ליברפול 31 שערי ליגה. הוא הגיע לליברפול מאייאקס אמסטרדם ב-2011 עבור 21.5 מיליון ליש"ט, והוא עוזב למרות שרק בשנה שעברה הוארך חוזהו במועדון עד שנת 2018.