נעילה מעורבת בבורסה; פריגו זינקה 6.6%, ח"ל 2.7%

הקבינט הישראלי החליט לאמץ את ההצעה המצרית להפסקת אש החל מ-9:00 אולם החמאס המשיך לירות והפסקת האש קרסה ■ חשיפת "גלובס": פריגו מחפשת מיזוג לתוך חברת תרופות גדולה בפרמיה על השוק

בורסת תל אביב / צלם: תמר מצפי
בורסת תל אביב / צלם: תמר מצפי

המסחר בבורסה בת"א נחתם היום (ג') במגמה מעורבת לאחר שהיוזמה להפסקת האש קרסה וראש הממשלה בנימין נתניהו הורה לחדש את התקיפות בעזה. מדד המעו"ף ננעל בעלייה של פחות מ-0.1% בעוד מדד ת"א 75 ננעל בירידות. מחזור המסחר הסתכם בכ-984 מיליון שקל.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כינס בשעה 12 בצהריים מסיבת עיתונאים עם שר החוץ הגרמני המבקר בישראל ואמר: "אם החמאס לא יקבל את ההצעה להפסקת אש, וכך זה נראה כרגע, לישראל תהיה את כל הלגיטימציה הבינלאומית להרחיב את הפעולה על מנת להשיג את השקט הנדרש. צה"ל יחריף את המתקפה. אני מצפים לתמיכה מלאה מהגורמים האחראים בקהיליה הבינלאומית לפעולות שננקוט במידת הצורך בעתיד".

כאמור, בתום ישיבה בת שעתיים החליטו שרי הקבינט להענות בחיוב ליוזמה המצרית להפסקת אש החל מהשעה 9:00. נתניהו כינס הבוקר את הקבינט המדיני-ביטחוני והציג בפני השרים את טיוטת הפסקת האש שהציעו המצרים. על פי הטיוטה שהקבינט קיבל, ישראל תאמץ את ההבנות שהושגו אחרי מבצע עמוד ענן והמצב יחזור לקדמותו בדיוק לפני שהחל סבב הירי הנוכחי.

גורמים מדיניים אמרו בתום הישיבה כי העובדה שחמאס מביע התנגדות להסכם מעידה על כך שמדובר בהסכם כניעה מבחינתו. לדבריהם, היכולת הרקטית שלו סוכלה, אין לו שום הישג או יכולת לשלם משכורות. "חמאס משחק משחקים", הם הוסיפו.

בשלב השני, יגיעו משלחות של ישראל וחמאס למצרים על מנת לדון בפרטי ההסכם, שיגובש בתוך 48 שעות ובהן תעמוד למבחן הפסקת האש. ההבנות בין חמאס לישראל הושגו ללא כל תנאים מקדימים.

עידן אזולאי, מנכ"ל קרנות נאמנות ומנהל השקעות ראשי באפסילון, ציין הבוקר כי "שלא במפתיע, שוק המניות הגיב למצב הביטחוני עוד טרם ההודעה על הפסקת האש. הדבר התבטא בעליות ביומיים האחרונים שנבעו מתוך ההכרה שהמתיחות הביטחונית הינה זמנית ולאחריה נמשיך להתעסק עם הנושאים הכלכליים השוטפים: ריבית, דולר וכו'. על כך, יש להוסיף את משך המבצע הקצר יחסית שאינו אמור להעיק מבחינה תקציבית".

הערב (18:30) תפרסם הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה את מדד המחירים לצרכן לחודש יוני. לפי התחזיות בשוק ההון המדד צפוי לעלות ב-0.2%, לאחר עלייה של 0.1% בחודש מאי.

מניות במוקד

אתמול נחשף ב"גלובס" כי פריגו גייסה בנק השקעות כדי לבחון את מכירתה בדרך של מיזוג לתוך חברת תרופות גדולה. ההערכות בשוק הן כי פריגו תוכל לקבל פרמיה של 25% ברכישתה (על מחיר הבסיס אמש בוול סטריט). מפריגו נמסר כי "החברה אינה מגיבה לשמועות".

בזן הודיעה הבוקר כי המנכ"ל אריק יערי נענה לבקשת דירקטוריון החברה ויכהן בתפקידו כשנה נוספת על מנת להמשיך ביישום תכנית ההתייעלות והרווחיות הנמצאת בעיצומה.

כלל ביוטכנולוגיה דיווחה כי היא צפויה לרשום בדוחותיה לרבעון השני של השנה רווח אחרי מס של 400-600 מיליון שקל בעקבות מכירת אנדרומדה.

בבית המשפט העליון הושג אמש הסדר בנוגע למניית הזהב בצים. לפי ההסדר, יבוטל פסק הדין של בית המשפט המחוזי, וייקבע כי במקרה שצים תבקש למכור נתח של 24% עד 35% ממניות החברה והמדינה תתנגד למכירה, ישובו הצדדים לבית המשפט על מנת להכריע במחלוקת בין המדינה לצים. נציין את החברה לישראל .

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]