פוקס רוכשת 50% מרשת האופנה YANGA ב-9 מיליון שקל

YANGA מפעילה 7 סניפים, ומחזור המכירות שלה ב-2013 עמד על 12 מיליון שקל ■ פוקס: עם השלמת העסקה בכוונתנו לפתוח עשרות חנויות נוספות למותג

הראל ויזל / צילום: אמיר מאירי
הראל ויזל / צילום: אמיר מאירי

קבוצת פוקס ממשיכה במסע הרכישות: הקבוצה הודיעה היום (ב') כי היא רוכשת 50% מרשת האופנה לנשים YANGA תמורת 9 מיליון שקל.

רשת YANGA נוסדה בשנת 2007 על-ידי הזוג ניר ומיטל יאנג הורוביץ. הרשת מונה 7 סניפים בלבד בבעלות ישירה וכן חנות סיטונאית שבאמצעותה משווקים המוצרים לכ-30 נקודות מכירה נוספות.

הרשת עוסקת בייצור, יבוא ושיווק אופנת נשים. בחלק מהמוצרים מדובר במוצרים פרי עיצוב הרשת, בחלק במוצרי ביגוד מוגמרים המיובאים על-ידי הרשת ובחלק במוצרי מעצבים נוספים.

פוקס תשלם 3.5 מיליון שקל לזוג הורוביץ ו-5.5 מיליון שקל שיועברו לקופת החברה. מכאן ששווי החברה בעסקה עומד על 12.5 מיליון שקל.

בשנת 2013 הסתכם מחזור המכירות של רשת YANGA ב-12 מיליון שקל. הרווח הגולמי עמד על 7.39 מיליון שקל, שהיוו 61.5% מהמכירות. הרווח התפעולי הסתכם ב-1.94 מיליון שקל, שהיוו 16.2% מהמכירות. את השורה התחתונה חתמה הרשת אשתקד עם רווח נקי של 1.5 מיליון שקל.

שנת 2014 מסמנת שיפור בביצועי הרשת לצד התרחבותה. לפני שבועיים פתחה הרשת את הסניף השביעי בקניון הזהב בראשון-לציון. במחצית הראשונה של השנה הסתכמו המכירות ב-8 מיליון שקל, והרשת שיפרה את שיעורי הרווחיות, כאשר שיעור הרווח הגולמי עלה ל-63.2%, ואילו שיעור הרווח התפעולי עלה ל-18.4%. השיפור בא לידי ביטוי גם בשורה התחתונה, כשהרווח הנקי במחצית הסתכם במיליון שקל.

פוקס מסרה כי עם השלמת העסקה בכוונתה לפתוח עשרות חנויות נוספות למותג.

ניר הורוביץ, המשמש כמנכ"ל הרשת, אומר כי יחד עם זוגתו, הם חיפשו זה זמן שותף שיסייע להצמיח את המותג.

לדברי הראל ויזל, מנכ"ל ומבעלי השליטה בקבוצת פוקס, "זיהינו ב-YANGA פוטנציאל צמיחה גדול. הרשת מציעה אופנת נשים בסגנון וינטג' מאוד ייחודי ומיוחד לשוק הישראלי.

"אין לי ספק שיש ביכולתנו לפתח את הרשת ולהציגה בעשרות קניונים ברחבי הארץ. לפני כ-7 שנים רכשנו 50% מהחברות ללין, בילבונג וסאקס, ומאז הרשתות האלה הגדילו משמעותית את פריסת החנויות שלהן ברחבי הארץ ובהתאמה הביאה לגידולים משמעותיים בהכנסות.

"ה'אני מאמין' שלי הוא שכל מותג מצליח חייב וצריך לשמור על ה-DNA שלו. לכן אני מקפיד לרכוש רק 50% מהחברות שאליהן אני נכנס שותף, להשאיר את הבעלים כמנכ"ל, ושהרשת תמשיך לפתח ולייצר את המוצרים בקו הייחודי שלה. התרומה שלי היא בהוזלת עלויות, ברכש נכון יותר, במציאת לוקיישנים טובים בקניונים השונים ובשימוש בידע המקצועי הרחב של הנהלת ועובדי הקבוצה".

לדבריו, "אין לי ספק שעוד כמה שנים YANGA תהיה סיפור הצלחה, וכבר עכשיו היא בדרך הנכונה".

רשת YANGA

שנת הקמה: 2007

בעלים: הזוג ניר ומיטל יאנג הורוביץ

מספר סניפים: 7 ( חנות סיטונאית)

מחזור מכירות: 7.97 מיליון שקל

רווח גולמי: 5 מיליון שקל (63.2%)

רווח תפעולי: 1.47 מיליון שקל (18.4%)

רווח נקי: מיליון שקל

* הנתונים מתייחסים למחצית הראשונה של 2014. בסוגריים - שיעורי הרווח