השיחה: ד"ש מהחזית

מנהלים בכירים עולים על מדים - והפעם: רונן סולומון, יו"ר מיטב דש בנפיטס, שמצהיר: "אני גאה להיות חלק מצה"ל שחרת על דגלו את דרך הלחימה 'אחריי'"

רונן סלומון יור מיטב דש בנפיטס / תמונה פרטית
רונן סלומון יור מיטב דש בנפיטס / תמונה פרטית

רונן סולומון, יו"ר מיטב דש בנפיטס: "אני גאה להיות חלק מצה"ל שחרת על דגלו את דרך הלחימה 'אחריי'"

- מתי גויסת ואיפה אתה מוצב?

"גויסתי ביום שישי האחרון בשעה שש בבוקר בצו 8. הטלפון העיר אותי משנת לילה בבית. אני מוצב בבה"ד 1, שסופח לפעילות בשטח, בצפון הרצועה בתוך השטח".

- מלבדך, כמה מעובדי החברה מגויסים?

"כ-40 עובדים בצו 8, מתוך כ-900 עובדים במיטב דש כולה".

- איך החברה מתנהלת בהיעדרך?

"בעיניי, יכולתו של מנהל טוב נמדדת בין היתר בהיעדרו. אני שמח שיש לי צוות מנוסה ומקצועי, ואני יודע שהלקוחות שלנו נמצאים בידיים טובות. הכול עובד כמו שצריך, ומדי פעם, כשאני יכול, אני מתעדכן".

ה- אם אתה חושש? בכל זאת, חיילים נהרגים במבצע הזה.

"תמיד חוששים לחיים כאשר נמצאים בלחימה. אשתי, אורלי, ושלושת בניי, אילי, עומר ודניאל, מחכים לי בבית, ויש לי אחריות לחזור אליהם. אולם, יש משימות, וצריך לבצע אותן על הצד הטוב ביותר. אני משתדל לעשות זאת ולשמור על עצמי ועל החברים שלי שנלחמים איתי ולצידי".

- איך המשפחה מתמודדת עם שירות המילואים שלך?

"אני מניח שכמו רוב המשפחות הם מאוד דואגים לי, אבל מבינים שמישהו צריך להילחם ולמלא את החובה למדינה, ומאוד תומכים בי".

- מה אתה חושב על הלחימה ואופן התנהלותה, על ההרוגים, על התוצאות עד כה ועל מדיניות הממשלה בנושא?

"לחימה היא דבר סבוך ומורכב, והאבידות קשות. אני גאה להיות חלק מצה"ל שחרת על דגלו את דרך הלחימה 'אחריי', לפיה המפקדים נותנים דוגמה אישית ועומדים בראש הכוחות המסתערים. לצערי, איבדתי השבוע את מפקד הגדוד שלי, סא"ל דולב קידר, שחטף טיל נ"ט על הג'יפ שבו נסע בעת הסתערות על מחבלים שיצאו מן המנהרות, ונהרג. כולי תקווה שלא יהיו יותר הרוגים לכוחותינו".