מנכ"ל הבורסה שוקל: מסחר ביום שישי במקום ביום ראשון

החלטתו של יוסי ביינארט מגיעה על רקע המלצות ועדת הנזילות שהוקמה בשנה שעברה והציעה, בין היתר, לשנות את ימי המסחר בת"א בהתאם למקובל בחו"ל (ימים ב’-ו')

יוסי ביינארט / צילום: אלון רון
יוסי ביינארט / צילום: אלון רון

כשנה לאחר שהוחלט להאריך את שעות המסחר: מנכ"ל הבורסה יוסי ביינארט בוחן אפשרות לבטל את המסחר בימי א' לטובת מסחר בימי ו'. זאת, בהתאם להמלצות ועדת הנזילות שהוקמה בשנה שעברה והציעה, בין היתר, לשנות את ימי המסחר בת"א בהתאם למקובל בחו"ל (ימים ב’-ו'). הבורסה המקומית היא בין הבורסות הבודדות אשר פתוחות בימי ראשון.

את הוועדה הקים יו"ר רשות ני"ע פרופ' שמואל האוזר, בניסיון לבלום את הצניחה המתמשכת במחזורי המסחר, שמאז 2008 נחתכו ב-50%. אתמול (א') הסתכם מחזור המסחר בכ-308 מיליון שקל - אחד המחזורים הנמוכים שנרשמו בבורסה המקומית בעשור האחרון.

בהתאם להמלצות הוועדה, החליט ביינארט, שנכנס לתפקיד מנכ"ל הבורסה בתחילת השנה, לבחון האם התועלת הכרוכה בהחלפת המסחר ביום א' עם מסחר ביום ו' בשבוע מצדיקה את עלות המהלך. על רקע זה הוציאה הבורסה שאלון בכתב לכל חברי הבורסה ולמשקיעים המקומיים והזרים, על מנת לבחון סוגיה זו מבחינת עלות-מול-תועלת.

בחינת שינוי יום המסחר עולה על הפרק כשנה לאחר שדירקטוריון הבורסה אישר את הארכת שעות המסחר. ב-16 ליוני אשתקד נכנסה לתוקפה החלטת הדירקטוריון, שקבעה כי בימים ב' עד ה' המסחר במניות ואג"ח הוארך לשעה 17:25 וכי המסחר בנגזרים יסתיים בשעה 17:35. את המסחר ביום א', שכאמור עכשיו בוחנים בבורסה לבטל לחלוטין, הוחלט אז שלא לקצר.