בדרך לבליץ פרסומי? גופי המדיה בארה"ב מחליפים משרדי פרסום

בין הגופים: רשת FX, רשת אל-ג'זירה ארה"ב, רשת ABC ורשת NBCU

שורה של גופי מדיה בולטים בארה"ב נמצאים במהלכים שונים לגבי תקציבי הפרסום שלהם. חלק מהגופים כבר הודיעו על החלפת משרדי הפרסום, ואחרים נמצאים בבדיקות מעמיקות לגבי הכיוון שאליו צריך ללכת תקציב הפרסום שלהם.

בין הגופים הללו ניתן למנות את תחנת FX (השייכת לרשת FOX), שהעבירה את תקציב הפרסום שלה לזניט; אל-ג'זירה ארה"ב שהחלה בבדיקות לגבי עתיד התקציב, וזאת לאחר שהיא סיימה לאחרונה שנה ראשונה באוויר; ABC, שנמצאת בימים אלה במכרז; ו-NBCU, שביצעה לאחרונה שינויים בתקציב הדיגיטל שלה.

על-פי הערכות, מרבית גופי השידור מחפשים דרכים נוספות להגיע לקהל הצופים, וזאת על רקע ירידה במספר הצפיות בטלוויזיה הליניארית ועלייה בפלטפורמות הדיגיטליות והצפייה הנדחית.

הנתח של הטלוויזיה בעוגת הפרסום בארה"ב ירד ב-2013 ל-38.8% וזאת לאחר שעמד על 39.1% ב-2012. מצד שני, הנתח של הדיגיטל עלה מ-22.3% ל-25.2% באותן שנים.

נשיא סוכנות המדיה קארט, דאג ריי, אומר כי השינויים התכופים בתקציבי הפרסום של גופי המדיה נובעים מהעובדה שהשוק עצמו משתנה באופן מהותי בקצב מהיר: "הם חייבים למצוא דרך למצות טוב יותר את תקציבי השיווק שלהם. במקרה הזה לא מדובר בהתייעלות קלאסית של קיצוץ בתקציב, אלא בניסיון לעשות את הדברים בצורה שונה וטובה יותר".

בכיר אחר במדיה אומר כי גם אופי העבודה על תקציבי המדיה השתנה עם השנים. לדבריו, "מרבית גופי המדיה מחפשים היום למתג את עצמם ולא רק למכור את התכנים".