"GQ" למפרסמים: 100 אלף דולר לקידום תכנים אצל קוראים נבחרים

לרגל 57 שנה להקמתו, ובניסיון לגייס תקציבי פרסום דיגיטלי, מגזין הגברים מבית קונדה נאסט משיק תוכנית חדשה, שבמסגרתה 57 קוראים נבחרים יקדמו תכנים של המפרסמים ברשתות חברתיות, באתרים נוספים ובקמפיינים שיווקיים

הנה מה שמציע למפרסמים מגזין הגברים GQ מבית קונדה נאסט: השקיעו אצלנו במודעות סכום מינימלי של 100 אלף דולר, ותקבלו גישה ל-57 "קוראי-על" של המגזין, שיסייעו לכם לקדם את המותג שלכם בעיתונות הכתובה והדיגיטלית.

סגן נשיא ומו"ל GQ, כריס מיטשל, מסביר כי התוכנית הזו, שנקראת GQ57, היא מאמץ חדש של המגזין לקבל תקציבים של פרסום דיגיטלי באמצעות גיוס קוראים. לפי מיטשל, 57 הקוראים הנבחרים יעזרו לחזק את קמפיין השיווק באמצעות התכנים שהם יפרסמו במדיה החברתית, באמצעות תכנים שתפורים לצרכים של GQ, באמצעות האתרים של הקוראים עצמם ועל-ידי הופעה במודעות בעיתונות הכתובה.

כך לדוגמה, ארבעה מ-57 הקוראים האלה אמורים להופיע בקמפיין מיוחד של רשת השיווק Express בגיליון ספטמבר של GQ. הקמפיין כולל מודעות פרינט ורכיב דיגיטלי של קניות, פרסומות גרפיות וקטעי וידיאו שקשורים לתכנים דומים.

אחד מ-57 המובחרים הוא בלייק סקוט, בלוגר של אופנה וסגנון עם יותר מ-100 אלף עוקבים באינסטגרם. דוגמה אחרת היא טיילר סטיוארט, עורך הבלוג הפופולרי "אני לובש גרביים מגניבות". קורא נוסף הוא סאביר פיל, מייסד ומנהל קריאייטיב של הבלוג הפופולרי Men's Style Pro (אופנת גברים).

לשאלה האם הבלוגרים שמשתתפים ב-GQ57 יחשפו את העובדה שהם מקדמים תוכן שיווקי, השיבה דוברת של GQ שהם יהיו "שקופים" לגבי שיתופי הפעולה עם המגזין והמפרסם בו.

רוב המגזינים עדיין מקבלים את מרבית הכנסות הפרסום שלהם מהגיליון המודפס, וכך גם GQ, שרק 15% מהכנסותיו באות ממהדורת הדיגיטל. ההוצאה על מודעות מגזין קלאסיות צפויה לרדת השנה ב-4% ל-12.8 מיליארד דולר, לפי סקירה של PwC. מאידך, ההכנסה מפרסומות דיגיטליות של מגזינים צפויה לעלות השנה ב-22.4% ל-3.9 מיליארד דולר ולהגיע ב-2018 ל-7.6 מיליארד דולר. ההוצאה על פרסום דיגיטלי כולל צפויה לעלות ב-66% ל-194 מיליארד דולר באותה שנה. לכן, המו"לים של המגזינים מנסים למשוך קודם כל תקציבי פרסום דיגיטלי.

GQ מנסה לבנות על הציבור הדיגיטלי מאז ינואר 2013, כאשר הוא השיק את GQ Insider, קהילת קוראים מקוונת, שעובדת עם מפרסמים על מחקרים צרכניים, ובמידה פחותה גם משווקת קמפיינים של מותגים כמו גאפ ויוניליוור. לדברי מיטשל, בשנה שעברה, GQ Insider עזר למשוך עוד הכנסות פרסום בסך 5 מיליון דולר למגזין.

קוראי-העל אינם מקבלים תשלום, אלא רק דוגמאות מוצרים של המפרסמים, מתנות במיתוג של GQ ובכמה מקרים נסיעות בחינם. GQ בחרה ב-57 קוראים, מפני שהמגזין נוסד ב-1957 והשנה מלאו 57 שנים.

אתר GQ.com, משך קרוב ל-3.5 מיליוני מבקרים ייחודיים שגלשו אליו במחשבים שולחניים (דסקטופ) ומכשירים ניידים ביוני השנה, לפי נתוני ComScore - גידול של 17% בהשוואה לשנה שעברה. מספר דפי המודעות של המגזין המודפס ירד בקרוב ל-5% בינואר-אוגוסט השנה, לפי נתוני Media Industry Newsletter.

להערכת מיטשל, GQ57 ו-GQ Insider צפויים להכניס השנה למגזין 12 מיליון דולר.

רובין סטיינברג, סגנית נשיא ומנהלת תחום ההשקעות בפרסום ב-MediaVest, אומרת שהגישה הזו היא דרך טובה ליצור ולהפיץ קמפיינים מקומיים: "זו גם דרך נהדרת לספק למפרסמים גישה מורחבת ומשמעותית לרשת רחבה של משפיעים בעלי דעה".

גיוס קוראים להופעה בקמפיינים והארכת חייהם במדיה המקוונת הופכת לשכיחה יותר במגזינים. Details, מגזין שקשור ל-GQ, מחזיק רשת בלוגרים משלו, שחלקם עובדים גם עם GQ57. המגזין Seventeen של הרסט משתמש בבלוגרים בשמם של מפרסמים. גם Women's Health של חברת רודייל מסתמך על קוראות כדי להפיץ את הבשורות של מפרסמים.