אופס, טעינו בתחזיות: שיעור הרווח בגינדי ת"א - 12% בלבד

גורמים בענף: "מפרויקט כזה ניתן לצפות לרווחיות של 15%-20%. בסופו של דבר, הרווחיות שלו עלולה לרדת אף יותר"

האתר בו מוקם "גינדי תל אביב" / צילום: תמר מצפי
האתר בו מוקם "גינדי תל אביב" / צילום: תמר מצפי

דוחות חברת גינדי השקעות , שפורסמו בסוף השבוע, חושפים כי פרויקט המגורים השאפתני "גינדי תל אביב", שנבנה במתחם השוק הסיטונאי, לא יניב את הרווחים להם קיוו החברות היזמיות. על פי הדוחות תעמוד הרווחיות הגולמית של הפרויקט על 12%, לעומת צפי לרווח גולמי של 14.4% עליו דיווחו בסיכום 2013.

בגינדי השקעות, שבהובלת מנור גינדי, השותפה בפרויקט לצד רבוע כחול נדל"ן וחברת משה ויגאל גינדי, מציינים כי "בעקבות עדכון עלויות הנובע בעיקר מהתייקרויות", יעמוד הרווח הגולמי הצפוי בגין הפרויקט (שטרם הוכר) על כ-147 מיליון שקל, לעומת הערכה קודמת של 173 מיליון שקל. כלומר, ירידה של 15%.

בגינדי לא מפרטים מה הן אותן התייקרויות, אולם ככל הנראה מדובר בגידול בעלויות הביצוע של הפרויקט. שותפתה של גינדי בפרויקט, רבוע כחול נדל"ן, מקבוצת אלון שבשליטת דודי ויסמן ושרגא בירן, עדכנה גם היא בדוחותיה הכספיים שפורסמו לפני כמה ימים על השחיקה ברווחיות.

ברבוע כחול נדל"ן, המנוהלת על ידי זאב שטיין, מסרו נתונים שונים במקצת ולפיהם הרווח הגולמי מהפרויקט יעמוד על כ-189 מיליון שקל, וזאת לעומת צפי קודם של 215 מיליון שקל. בשוק הנדל"ן מציינים כי מפרויקט למגורים בהיקף כמו "גינדי תל אביב, בו נמכרו מרבית הדירות "על הנייר", ניתן לצפות לרווחיות בשיעורים של 15%-20%, וכי ככל הנראה, בסופו של דבר, הרווחיות של פרויקט זה עלולה לרדת אף יותר, אל מתחת לתחזיות המעודכנות.

שטח של 23.7 דונם

פרויקט גינדי תל אביב, ממוקם במתחם השוק הסיטונאי בתל אביב בין הרחובות קרליבך, החשמונאים ודרך מנחם בגין, ומשתרע על קרקע של 23.7 דונם, המוחכרת לתקופה של 99 שנה מעיריית תל אביב.

הפרויקט כולל הקמת 11 בניינים שבהם 722 יחידות דיור, וכן 54 יחידות דיור להשכרה. הפרויקט כבר קיבל את היתרי הבניה הדרושים להקמת כל הדירות, ובמהלך הרבעון השני נמשכו ביצוע עבודות השלד ומרתפי החניה. בגינדי מעדכנים כי בסוף הרבעון השני שיעור ההתקדמות ההנדסית בפרויקט עמדה על כ-13%.

עד סוף הרבעון השני, חתמה מגדלי תל אביב, החברה המבצעת של הפרויקט, על הסכמי מכר בגין 684 דירות, בגינם היא צפויה לקבל תמורה בסכום כולל של 1.64 מיליארד שקל, ועד כה, קיבלה מגדלי תל אביב מקדמות בהיקף של 1.06 מיליארד שקל.

קבוצת גינדי, הכוללת את גינדי השקעות ואת משה ויגאל גינדי, מחזיקה ב-50.5% מהפרויקט, בעוד רבוע כחול נדל"ן מחזיקה ב-49.5%. בקניון תל אביב, הנבנה בסמוך לבנייני המגורים, הבעלות היא בחלקים שווים בין שתי הקבוצות.