רשמית: אוסקר גארסיה התפטר מתפקידו במכבי ת"א; ויש כבר מחליף

(עדכון): הקדנציה השנייה של הקטאלוני בקרית שלום הסתיימה מהר מהצפוי בשל חששותיו מהמצב הביטחוני; לנעליו ייכנס עוזרו לשעבר של רפא בניטז

אוסקר גרסיה מאמן מכבי ת"א / צלם: רויטרס
אוסקר גרסיה מאמן מכבי ת"א / צלם: רויטרס

הקדנציה השנייה של אוסקר גארסיה במכבי ת"א הייתה קצרה במיוחד: המאמן הקטאלוני הודיע למועדון על רצונו לעזוב, בין היתר בשל המצב הביטחוני בישראל והלחצים שהפעילה עליו משפחתו לעזוב את המדינה.

בעלי האלופה, מיטש גולדהאר, אמר היום (ג') לאתר הרשמי: "ברצוני להודות לאוסקר על כל מה שעשה עבור המועדון. כשמינינו את אוסקר לתפקיד המאמן, עשינו זאת מתוך ידיעה כמה המועדון חשוב לו ושהלב שלו נמצא במקום הנכון. ואכן כך היה. אולם, הנסיבות הובילו לשינויים בתוכניות ודברים מסוג אלה קורים בחיים".

כזכור, אוסקר, שהחל את קריירת האימון שלו בקבוצות הנוער של מועדון הפאר ברצלונה, הובא לראשונה למכבי בעונת 2012/13 על-ידי המנהל הספורטיבי ג'ורדי קרויף, והצעיד אותה לזכייה באליפות ראשונה אחרי עשור. בתום העונה עזב את תפקידו והתמנה למאמנה של ברייטון מליגת המשנה באנגליה, כשהחליף אותו בתפקיד פאולו סוזה הפורטוגלי. הקיץ שב גארסיה לקדנציה שנייה בקרית שלום - שהחלה עם תוצאות מגומגמות במפעלים האירופיים.

בתוך כך, הודיעה היום מכבי על מינוי מחליף לאוסקר: פאקו אייסטאראן הספרדי. אייסטאראן, 51, הוא איש מקצוע מוערך מאוד בכדורגל הספרדי. הוא מעולם לא שיחק כדורגל באופן מקצועני, וגם הרקורד שלו כמאמן ראשי אינו ארוך: שנה אחת בלבד באסטודיאנטס טקוס מהליגה השנייה במקסיקו, אותה הוביל למרחק משחק אחד מהעפלה בחזרה לליגה הבכירה (הפסיד בפנדלים במשחק הגמר).

קודם לכן, שימש כעוזר מאמן ומאמן כושר - בוולנסיה בשתי קדנציות; בבנפיקה ליסבון, ליברפול וטנריף. מסוף שנות ה-90 ועד ל-2007 הוא עבד בצמוד למנג'ר המעוטר רפא בניטז והלך אחריו לכל המועדונים, בספרד ובאנגליה. יחד, זכו השניים בשתי אליפויות ספרד ובגביע אופ"א עם ולנסיה, וכן בליגת האלופות ובגביע האנגלי עם ליברפול. בסופו של דבר, דרכם נפרדה ב-2007, לאחר שנוצרה ביניהם מחלוקת סביב רצונו של אייסטאראן לעזוב את המנטור שלו, ולהפוך למאמן ראשי (רצון שכאמור התגשם לראשונה רק במקסיקו).

אייסטאראן נחשב למומחה במדעי הספורט ובכושר גופני של שחקני כדורגל. בבנפיקה, ובקדנציה האחרונה בוולנסיה - הוא עסק בעיקר בתחום הפיזי.