1.4 מיליארד דולר לעונה: עוד עסקת טלוויזיה גרנדיוזית ל-NFL

ליגת הפוטבול האריכה את ההסכם עם DirecTV עד לשנת 2022, במסגרת חבילת שידורים מחוץ לשוקים המקומיים בארה"ב

שחקני קבוצת ה-NFL סיאטל סיהוקס / צילום: רויטרס
שחקני קבוצת ה-NFL סיאטל סיהוקס / צילום: רויטרס

ה-‏NFL‏ בדרך לעוד עסקת שידורים גרנדיוזית, הפעם בשווי 1.4 מיליארד דולר לעונה עם ענקית הלוויין ‏DirecTV‏. מדובר על עסקה לשידור משחקי יום ראשון מחוץ לשוקים המקומיים במסגרת חבילת ה-NFL Sunday Ticket ‎‏. כלומר, מי שרוכש את החבילה יכול לצפות בכל משחק פוטבול שמתקיים מחוץ לשוק המקומי בו הוא מתגורר (תושב ניו יורק לא יכול לצפות במשחקים שנערכים בניו יורק וכו').

‏למעשה מדובר על הארכת ההסכם עם ‏DirecTV‏ שעומד כיום על ממוצע של מיליארד דולר לעונה. ההסכם החדש צפוי, לפי "ספורטס ביזנס ג'ורנל", לרוץ עד שנת 2021 או 2022.

‏DirecTV‏ פיתחה במהלך השנים את החבילה לפלטפורמות נרחבות. כך למשל, החל מ-2010 היא סיכמה עם חברת הלואו-קוסט ‏JetBlue‏ על הקרנת משחקי הפוטבול של יום ראשון במהלך הטיסות של החברה. היא מציעה צפייה בשידור חי באינטרנט ובסלולר (במחיר 199 דולר לשנה) ואפילו צפייה במשחקים באמצעות קונסולות המשחקים ‏xbox‏ ופלייסטיישן (239 דולר לשנה).

על-פי הערכות, כשני מיליון מתוך 20 מיליון המנויים של ‏DirecTV‏ מנויים על חבילת הבסיס לשידור הפוטבול של יום ראשון, עבורה הם משלמים כ-250 דולר לשנה.

‏מלבד ההסכם המתגבש עם ‏DirecTV‏, ליגת הפוטבול האמריקאית חתמה לאחרונה על חוזי עתק משודרגים לשידור הליגה - רשת ‏ESPN‏ חתמה על שידור "מאנדיי נייט פוטבול" עד שנת 2021 בעסקה של 1.9 מיליארד דולר לעונה; רשת‏FOX ‎‏ מחזיקה בחבילת שידורים עליה היא משלמת 1.1 מיליארד דולר בעונה; רשת ‏CBS‏ משלמת מיליארד דולר בעונה; ורשת ‏NBC‏ משלמת 950 מיליון דולר לעונה על חבילת שידורים משלה. שלוש החברות האחרונות חתומות עד שנת 2022. ‏DirecTV‏ מחזיקה בחבילת משחקי יום ראשון (‏NFL Sunday Ticket‏) מאז 1994.

‏יש לציין כי ליגת הפוטבול נחשבת לעשירה והמכניסה בעולם הספורט, עם הכנסות שיחצו רף של 10 מיליארד דולר בעונת 2014.