הנאמנים הזמניים של צ. לנדאו: "אין לנו זיקה ישירה לחברה"

עוה"ד שלום גולדבלט וחגי אולמן, שמונו כנאמנים זמניים לצורך גיבוש תוכנית הבראה והסדר נושים לחברת צ. לנדאו, טוענים כי אין מניעה שיבצעו את תפקידם

עורך דין חגי אולמן / צילום: איל יצהר
עורך דין חגי אולמן / צילום: איל יצהר

עורכי הדין שלום גולדבלט וחגי אולמן, שמונו כנאמנים זמניים לצורך גיבוש תוכנית הבראה והסדר נושים לחברת צ. לנדאו, הגישו לבית המשפט תצהירים המתייחסים לטענות על ניגוד עניינים בתפקידם. זאת בהמשך לדיון שהתקיים השבוע בבית המשפט המחוזי בתל-אביב, במסגרתו דרש השופט איתן אורנשטיין מהנאמנים להגיש תצהירים בנושא.

בתצהיר של עו"ד שלום גולדבלט הוא מציין כי הוא ומשרדו - גולדבלט, גינס, יריב ושות', אינם מספקים שירותים משפטיים עבור צ. לנדאו, וכי אין לו זיקה לחברה. יחד עם זאת, גולדבלט ציין כי משרדו נותן שירותים משפטיים לחברות שבבעלות אלון נתן (תעשיות זכוכית, מראות ואלומיניום), המחזיק ב-20% ממניות צ. לנדאו.

"בהיעדר זיקה שלי לחברה, אני סבור כי אוכל לכהן בתפקידי, וכי אין מניעה בייצוגי את מר אלון נתן בכדי להשפיע בדרך כלשהי על כשירותי להתמנות לתפקיד נאמן להליך ההבראה וגיבוש הסדר נושים לחברה. ככל שיידרשו הנאמנים לערוך חקירות, ותיטען טענה לגבי מר אלון נתן, הרי שהדברים לא ייבדקו על-ידי אלא על-ידי עו"ד אולמן ובהתאם להוראות שיינתנו על-ידי בית המשפט".

אלון נתן עצמו הגיש גם הוא תצהיר לבית המשפט, שבו ציין כי הוא בעל מניות מיעוט בחברה (20%), שנרכשו על-ידו בשנת 2010 כהשקעה. "לא עסקתי בפועל בניהולה השוטף של החברה, הואיל ואני עוסק באופן שוטף בניהול החברות שבבעלותי, הגם שהייתי רשום כנושא משרה בספרי רשם החברות של החברה ובעל זכות חתימה בחברה. לא נהגתי להשתתף בישיבות ניהוליות שוטפות של בקרה, ביצוע, אלא באסיפות וישיבות של בעלי המניות, וגם פעלתי לסייע לחברה בהבאת לקוחות ופרויקטים".

נתן מוסיף כי משרד גולדבלט, גינדס, יריב ושות' מספק שירותים משפטיים לחברות שבבעלותו, ולא עבור חברת צ. לנדאו.

בתצהיר של עו"ד חגי אולמן, הוא מציין כי לא טיפל בעבר בכל עניין הקשור לחברת צ. לנדאו, במישרין או בעקיפין, וכי לא הייתה לו היכרות עם עסקיה ופעילותה.

יחד עם זאת, אולמן ציין כי משרד יהודה רוה, שבו הוא שותף, מייצג את בנק ירושלים בנושאים ספציפיים שונים, ואף אחד מהם לא כנגד החברה במישרין או בעקיפין.

עוד מציין אולמן כי הפנייה אליו לטפל בחברת צ. לנדאו לא הופנתה אליו על-ידי בנק ירושלים, ולא תואמה עם בנק ירושלים בשום צורה. הוא גם מדגיש כי בהתקשרות שבין בנק ירושלים לצ. לנדאו מטפל משרד הרצוג-פוקס-נאמן.

יחד עם זאת, אולמן מציין כי מחלקת הנדל"ן של משרד יהודה רוה בסניף ירושלים נותנת שירותים משפטיים הקשורים לפרויקט של צ. לנדאו בקריית גת הכולל 36 יחידות דיור, מתוכן כבר נמכרו 31 יחידות דיור, אך לאולמן עצמו אין כל נגיעה למתן שירותים אלה.

"שירות משפטי זה אינו מהותי ביחס למכלול עסקיה של החברה, פעילותה וההסדר המתגבש", הוסיף אולמן בתצהיר.

בנוסף, הוא מציין כי מחלקת הנדל"ן של משרד יהודה רוה בירושלים מעניקה שירותים משפטיים לחברת רייסדור ביחס לשני פרויקטים של החברה בעיר אלעד ובעיר בני-ברק בין השנים 2006-2010. הוא מציין כי למרות שלא הייתה לו נגיעה אישית לשירותים אלה, במ'קרה שתידרש בדיקה של עסקאות שבוצעו בין צ. לנדאו לרייסדור, היא תיעשה למען הסר ספק על-ידי עו"ד גולדבלט.