סרט רע: קיץ 2014 היה הגרוע ביותר בהוליווד מזה 8 שנים

בחודשים יולי-אוגסט 2014 נרשמה ירידה של כ-20% בהכנסות ממכירות הכרטיסים לסרטים בארה"ב בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד

עונת סרטי הקיץ הרשמית של הוליווד, שנפרסת על פני החודשים יולי-אוגוסט, הגיעה אמש לסיומה, ובעיר הסרטים אין כל סיבה לשמוח. להיפך - מבחינת מכירות הכרטיסים לסרטים בארה"ב, הקיץ האחרון (2014) היה הגרוע ביותר ב-8 השנים האחרונות, בעיקר לעומת השנה שעברה.

השנה יש ירידה של כ-20% בהכנסות בהשוואה לתקופה הקודמת ב-2013. עונת הקיץ היא העונה המשמעותית ביותר מבחינת רווחים מסרטים, והיא מהווה מדד לשיקוף השנה כולה. ב-2013 הכניסו הסרטים בארצות-הברית יותר מ-4.8 מיליארד דולר, ואילו השנה, כך לדברי אנליסטים ב"הוליווד ריפורטר", ההכנסות לא צפויות לעבור את רף ה-4 מיליארד דולר.

בתעשייה שבה נדמה לעתים שסרטים נוצרים משיתוף-פעולה בין מחשב, רואה חשבון ותוכנת גרפיקה, אין פלא שלקהל קצת נמאס מסרטים חלולים.

בדיקה מעמיקה יותר, הנעשית לפי שבועות, מראה כי חודש אוגוסט השנה היה מוצלח יותר מאשר זה אשתקד והכניס 904 מיליון דולר, לעומת 824 מיליון דולר באוגוסט 2013. לעומת זאת, בחודש יולי השנה הכניסו הסרטים 882 מיליון דולר, לעומת כ-1.2 מיליארד דולר ביולי 2013, וזה מה שבסופו של דבר הכריע את הכף.

הסרט המצליח ביותר השנה הוא "שומרי הגלקסיה", עם הכנסות של 275 מיליון דולר. אחריו ברשימה: "קפטן אמריקה: חייל החורף", שהכניס עד כה 259.8 מיליון דולר. "צבי הנינג'ה" הכניס 162.4 מיליון דולר; ו"לוסי" של לוק בסון, בכיכובה של סקרלט ג'והנסן, מפתיע עם 117.8 מיליון דולר הכנסות.

אם בכירי האולפנים עוד לא עשו זאת עד כה - הם צריכים לתפוס את הראש בידיים ולנסות להבין מה בדיוק קרה. נתוני הסרטים ה"קטנים" אמורים להוות נקודת אור עבור התעשייה הכה ממוסחרת, כיוון שדווקא אותם סרטים דלי-תקציב היו להצלחות יפות.

לא רק סרטי המשך מצליחים כמו "הטיהור 2", שהכניס 71 מיליון דולר אף שנוצר בתקציב של 9 מיליון דולר, אלא גם דרמות כמו "אם אשאר", שזה לו שבוע שלישי על המסכים בארה"ב, שהכניס 30 מיליון דולר כשתקציבו עומד על 11 מיליון דולר בלבד.

כך גם באשר לקומדיה "בוא נשחק בשוטרים", שהופקה בתקציב של 17 מיליון דולר והכניסה עד כה (שבוע רביעי) 57 מיליון דולר.

הוליווד
 הוליווד